عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

لزوم برنامه‌ریزی بر مبنای رونق تولید در پسا تحریم

تنها 30 درصد مشکل اقتصادمان به تحریم باز می گردد و این انتظاری که برخی ها از لغو تحریم ها دارند کاملا بیهوده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۴۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به راهکارهای رونق اقتصادی در شرایط کنونی، اظهار داشت: بار اصلی رونق اقتصادی به دوش ظرفیت های داخلی است و نمی توان آن را در خارج کشور جستجو کرد.

وی با تأکید بر اینکه تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب بیش از 30درصد نمی تواند در اقتصاد ایران اثر گذارد، تصریح کرد: اقتصاددانان مطرح و سرشناس کشور نیز بر این قضیه تأکید دارند و این نشانگر علمی و منطقی بودن سخن ما است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا با حاصل شدن توافق هسته ای می توان منتظر گشایش در امور اقتصادی بود؟ گفت: نمی شود به این امیدوار بود که با لغو تحریم ها و دوستی با غرب، اقتصاد ایران گلستان شود، همانطور که گفتیم تنها 30 درصد مشکل اقتصادمان به تحریم باز می گردد و این انتظاری که برخی ها از لغو تحریم ها دارند کاملا بیهوده است.

وی با بیان اینکه اگر سیاست های دولت در پسا تحریم به سمت واردات رود، وضعیت اقتصاد بدتر از امروز می شود، افزود: دولت باید برنامه ای بر مبنای رونق تولید در پسا تحریم داشته باشد تا لغو اثر تحریم ها در اقتصاد کشور نمایان شود.

ارسال نظرات