تولید نفت ایران در ماه توافق هسته‌ای تغییر نکرد

تولید نفت ایران در هفتمین ماه سال جاری میلادی بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز باقی ماند.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۹۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بلومبرگ بر اساس بررسی های خود اعلام کرد تولید نفت کشورهای صادرکننده نفت در هفتمین ماه سال جاری میلادی 362 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 32 میلیون و 107 هزار بشکه در روز رسید. 

تولید نفت اوپک برای ماه ژوئن 32 میلیون و 469 هزار بشکه در روز اعلام شده بود که این رقم در ماه جولای به 32 میلیون و 107 هزار بشکه در روز رسیده است. 

افت تولید نفت عراق دلیل عمده کاهش تولید اوپک در ماه جولای بوده است. عراق که در ماه ژوئن 4 میلیون و 149 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود در ماه جولای این رقم را 194 هزار بشکه در روز کاهش داده و به 3 میلیون و 955 هزار بشکه در روز رسانده است.

عربستان تولید نفت خود را در ماه جولای 70 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 10 میلیون و 570 هزار بشکه در روز رساند.

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران در ماه جولای نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن در سطح 2 میلیون و 850 هزار بشکه در روز باقی مانده است. ایران و 5+1 در نیمه این ماه بود که توانستند به توافقی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست پیدا کنند. تولید نفت لیبی نیز 20 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به 380 هزار بشکه در روز رسیده است. 

در حالی که کاهش چشم انداز رشد اقتصادی جهان فشار بر تقاضای جهانی نفت را افزایش داده است عوامل کاهنده قیمت نیز همچنان در حال تقویت هستند.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه کپیتال ال ال سی در این باره گفت: در حالی که تولید نفت اوپک نزدیک رکورد تولید این سازمان قرار دارد قیمت نفت تحت فشار کاهشی قرار دارد.

قیمت نفت برنت برای نخستین بار از ژانویه 2015 به زیر 50 دلار در هر بشکه رسیده است. 

ایران که در نتیجه تحریم ها یک میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را از دست داده است اکنون تلاش دارد با لغو تحریم ها سهم از دست رفته خود در بازار را بدست بیارود. نحوه واکنش کشورهایی مثل عربستان که جای خالی نفت ایران را پر کردند می تواند در قیمت نفت طی ماه های آینده تاثیر گذار باشد.

ارسال نظرات