در صورت حمایت مسوولان، در پارس آباد مغان سرمایه گذاری می کنیم

سرمایه گذار و عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ آسکون ترکیه گفت: زمینه حمایت مسوولان فراهم شود قطعاً در پارس آباد مغان سرمایه گذاری خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۷۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، رمضان ایکی کات عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ آسکون ترکیه در نشست با فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد اظهار داشت: ما برای سرمایه گذاری در شهرستان پارس آباد بسیار علاقه مند و راغب هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از حضور در ایران قابلیت ها و پتانسیل های پارس آباد را مطالعه و بررسی کرده ایم، افزود: در صورت فراهم شدن زمینه و حمایت مسوولان، قطعاً در این منطقه سرمایه گذاری خواهیم کرد.

این سرمایه گذار ترکیه ای با بیان اینکه شرکت آسکون از شرکت های سرمایه گذاری معتبر و بزرگ دنیاست، گفت: این شرکت دارای برند معتبر و شناخته شده ای است و تا کنون در کشورهای مختلف اروپایی سرمایه گذاری کرده است.

در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با بیان اینکه بستر و شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در پارس آباد فراهم است، گفت: هم اکنون بیش از ۳۰نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

مهدی احمدی تبادلات و روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود: با برداشته شدن تحریم ها، ضمن ارتقای سطح مراودات، روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور، اقبال سرمایه گذاران ترکیه ای به داخل کشور ایران بیشتر خواهد شد.

فرماندار پارس آباد با اعلام اینکه پارس آباد مغان از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود، بیان کرد: سالانه حدود ۸۵۰هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در این منطقه استحصال می شود.

احمدی پروژه پایاب سدخداآفرین را از بزرگترین طرح های اقتصادی کشور دانست و گفت: در حال حاضر با اختصاص یک هزار و ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار، این طرح با شتاب مناسبی اجرا می شود.

وی ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ملی بیش از ۶۰هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل و فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

فرماندار پارس آباد همچنین با بیان اینکه پارس آباد در بحث تولید دانه ای روغنی و انواع محصولات سردرختی در جایگاه ممتاز کشوری قرار دارد، اظهار داشت: احداث صنایع تکمیلی، بسته بندی، کارخانه روغن کشی و نساجی از نیازهای اساسی این شهرستان است و از نظر اقتصادی سرمایه گذاری در این زمینه ها برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه خواهد بود.

احمدی با اشاره به حمایت دولت و استاندار اردبیل از سرمایه گذاران خارجی، آمادگی خود را برای همکاری و حضور شرکت های خارجی در منطقه اعلام کرد و از دستگاه های اجرایی منطقه خواست شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان محلی با فراهم سازی بستر و زمینه فعالیت سرمایه گذاران خارجی، تضمین سرمایه شرکت ها را فراهم خواهند کرد.

در این نشست که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، 'ارشان پولات' رئیس هیات مدیره شرکت erp group ترکیه 'یوسف خوش طینت' عضو اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه و 'رضا صولت پتلو' عضو مجمع کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی، مدیر گروه امور ترکیه و قفقاز نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات