توسط دانشجویان جهادی

برپایی اردوی جهادی دانشجویان دانشگاههای دورود در بخش مرکزی این شهرستان

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دورود از برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاههای این شهرستان در روستاهای بخش مرکزی دورود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۸۳۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، رضوی در جمع خبرنگاران گفت: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاههای شهرستان درود با حضور 80 نفر دانشجو در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شامل روستاهای درب آستانه، سیره، سراوند و دره اسپر در حال برگزاری است.

 وی افزود: دانشجویان جهادی این گروه تا  20 مرداد به انجام فعالیت های عمرانی شامل انجام برق کشی، ساخت وضو خانه و رنگ آمیزی در و پنجره مسجد روستای دره اسپر، محوطه سازی امامزاده مدفون در روستای درب آستانه و همچنین لایروبی کانالهای این روستا، ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی در روستای سیره و رنگ آمیزی و ساخت آبخوری مدرسه روستای سراوند می پردازند.

 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دورود با بیان اینکه همزمان با این اردو یادواره هفت شهید چهار روستای محل برگزاری اردو به همت دانشجویان جهادی برگزار می شود گفت: در بخش پزشکی نیز با همکاری بسیج جامعه پزشکی کار ویزیت، توزیع رایگان دارو و معرفی بیناران به مراکز درمانی در روستاهای مورد نظر انجام می شود.

 رضوی اظهار کرد: در این اردو تاکنون سه نفر بیمار مبتلا به تب مالت جهت مداوا به بیمارستان شهر دورود معرفی شده اند.

 وی ادامه داد: یک تیم دانشجویی نیز ضمن آموزش مسائل بهداشتی به روستائیان نسبت به انجام تست فشار خون و آزمایش قندخون اقدام می کنند.

 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دورود گفت: واکسینه کردن دام ها در برابر بیماری تب مالت، سمپاشی محل نگهداری دام ها و توزیع سم رایگان برای مقابله با حشرات موذی نیز از جمله اقداماتی هستند که با همکاری اداره دامپزشکی توسط دانشجویان جهادی در حال انجام هستند.

 رضوی اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزش نقاشی، قرآن و احکام و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین روستائیان و برگزاری اردوی تفریحی یک روزه ویژه بچه های روستا از دیگر برنامه هایی هسند که در این اردو برگزار می شوند.

وی همچنین از تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان دورود با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران ادارات این شهرستان به منظور رسیدگی و رفع مشکلات روستاهای بخش مرکزی در روز پنج شنبه 15 مرداد خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان دورود پیش از برگزاری این اردو انجام شده است و امیدواریم موثر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار