رئیس آژانس ملی صنایع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین جمهوری آذربایجان:

ایران ظرفیت بالایی در استفاده از انرژی خورشید دارد

رئیس آژانس ملی صنایع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین جمهوری آذربایجان گفت: خورشید یک منبع انرژی سالم است که می‌تواند نیازهای بشر را در زمینه‌های حرارتی و برقی تامین کند در ایران نیز ظرفیت های بسیاری برای استفاده از انرژی خورشید وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۰۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، "اکیم بدل‌اف" رئیس آژانس ملی صنایع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین جمهوری آذربایجان در دیدار با هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیروی ایران در امور برق و انرژی گفت: مصارف برق در دنیا رو به افزایش است و انسان‌ها اجازه ندارند به طور دائم از نفت و گاز برای تولید انرژی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده مداوم از نفت و گاز مقرون به‌صرفه نیست و تبعات زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد، علاوه بر این منابع نفت و گاز متعلق به آیندگان نیز هست و با وجودی که ذخایر آن در جهان رو به اتمام است، ما نباید از منابع انرژی نسل آینده برای امروز هزینه کنیم.

رئیس آژانس ملی صنایع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین جمهوری آذربایجان با اشاره به انتشار گازهای گلخانه ای به سبب رشد استفاده از منابع فسیلی گفت: ما انرژی خود را از منابع فسیلی تهیه می کنیم اما در حال آسیب رساندن به محیط زیست هستیم.

وی افزود: در راه تأمین انرژی ما می توانیم از منابعی استفاده کنیم که نه تنها مثل نفت وگاز تمام شدنی نیستند، بلکه هیچ آسیب زیست محیطی نیز به همراه ندارند.

بدل اف تصریح کرد: خورشید یک منبع انرژی تمام‌نشدنی، خدادادی و سالم است که می‌تواند نیازهای بشر را در زمینه‌های حرارتی و برقی به خوبی تامین کند در ایران نیز ظرفیت های بسیاری برای استفاده از انرژی خورشید وجود دارد.

رئیس آژانس ملی صنایع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ما همواره از همکاری با شرکت های ایرانی راضی بوده و از گسترش همکاری ها استقبال می کنیم، گفت: همکاری با شرکت‌های ایرانی بجز منافع اقتصادی برای هر دو طرف، می‌تواند تضمین کننده تأمین برق مورد نیاز آذربایجان در دراز مدت باشد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر استفاده زا توان مهندسی ایرانی ها برای تولید برق در اذربایجان، شرکت های آذربایجانی نیز تمایل بسیاری برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر در ایران دارند و من این توان و امادگی را در شرکت های آذربایجانی می بینم.

ارسال نظرات