مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان خبر داد:

پیمانکاران سد مخملکوه و سراب تلخ انتخاب شدند/پیمانکار چینی در راه لرستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: پیمانکاران سد مخملکوه و سراب تلخ انتخاب شدند.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۰۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سیفی در نشست خبری نماینده مردم الیگودرز در مجلس که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به انتخاب پیمانکاران سد سراب تلخ و مخملوه گفت: پیمانکار سد مخملکوه یک پیمانکار چینی و پیمانکار سد سراب تلخ ایرانی است و در حال حاضر نیز مبادله قرارداد سد مخملکوه در وزارت نیرو در حال انجام است.

سیفی اعتبار احداث سدهای مخملکوه و سراب تلخ را 1000 میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: اعتبار ساخت سد سراب تلخ 700 میلیارد تومان و مخملکوه 300 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص آب سد معشوره در دست بررسی است گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء در سد معشوره 80 میلیارد تومان برای ساخت کمپ و جاده دسترسی سد هزینه کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه ماده 215 کارهای زیربنایی صار شده است؛ اما ماده 215 خود سد هنوز صادر نشده است تصریح کرد: از مجموع 10 سد در استان پنج سد در دست بهره برداری و پنج سد نیز در دست ساخت هستند.

سیفی در ادامه با اشاره به وضعیت خشکسالی تصریح کرد: با این وضعیت تا پایان اردیبهشت ماه می توانیم از کشکان آب برداشت کنیم.

وی تصریح کرد: از حیث آب های سطحی نسبت به بلند مدت 80 درصد و نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار