تا پایان سال

750 روستای لرستان به اینترنت پر سرعت متصل می شوند

مدیر کل ارتباطات زیرساخت لرستان گفت: 750 روستای لرستان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۰۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، داریوش کوشکی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، گفت: در حال حاضر 181 روستای استان لرستان متصل به اینترنت پرسرعت هستند و تا پایان سال نیز 750 روستای دیگر به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های دولت ارتباط دهی به روستاها است افزود: روستاهای بالای 100 خانوار و احتمالا 70 تا 80 خانوار به همراه اول و روستاهای پنج تا 20 خانوار به تلفن عمومی مجهز می شوند.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت لرستان گفت: میانگین شاخص های ارتباطی در استان لرستان از میانگین شاخص های ارتباطی کشور بالاتر است.

کوشی از پیشرفت 80 درصدی پروژه های تکمیلی فیبر نوری در استان لرستان خبر داد و تصریح کرد: قطعی فیبر نوری در استان به دلیل اجرای پروژه های عمرانی است.

وی تصریح کرد: صیانت از فیبر نوری باید به یکی از اصلی ترین کازهای مردم باید تبدیل شود.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت لرستان گفت: فیبر نوری متوسط یک متر زیر زمین است و با این حال سازمان های حفار به دلیل اینکه زیر زمین کار می کنند عامل قطعی فیبر نوری هستند.

کوشکی اظهار کرد: شرکت زیرساخت ارتباطات استان پنج شکایت را با موضوع قطعی فیبر نوری در دستگاه قضایی طرح کرده است که تاکنون سه شکایت منجر به پرداخت خسارت به این شرکت شده است.

وی به رشد 122 درصدی پهنای باد اینترنت استان نسبت به دو سال آینده اشاره کرد و افزود: پهنای باند اینترنت استان از دو هزار مگابایت به 4600 مگابایت افزایش یافته است.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 13 اپراتور در استان لرستان فعال هستند گفت: به غیر از مخابرات بدهی معوقه از شرکت های اپراتور نداریم.

ارسال نظرات