خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

مهارت و کارآفرینی از سیاست های اصلی برنامه ششم توسعه است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حاشیه سی و ششمین اجلاس رؤسای واحدهای استانی و مؤسسات دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور با اشاره به نقش موثر بعد مهارتی این دانشگاه، گفت: مهارت و کارآفرینی از سیاست های اصلی برنامه ششم توسعه است.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۹۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، دکتر اخباری با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم، 31واحد استانی و 12موسسه متعلق به دستگاه های اجرایی(حدود 18وزارتخانه) دارد، یکی از اهداف برگزاری همایش روسای واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی را در تبریز نیاز سالیانه برای ارزیابی عملکرد و تبیین سیاست های آینده عنوان کرد.

وی ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و تبیین سیاست ها را به خصوص در این مقطعی که مصادف با تصویب برنامه ششم توسعه است، مهم دانست و افزود: امید است در آستانه تدوین لایحه آن توسط دولت و ارائه آن به مجلس با مشورت روسای مراکز این دانشگاه در سراسر کشور برای پنج سال آینده گام های موثری در ایجاد مهارت و کارآفرینی برداریم و تلاش کنیم به این جایگاه رفیع برسیم.

اخباری بررسی عملی و اجرایی برنامه های واحدهای استانی دانشگاه را برای شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها از دیگر اهداف برگزاری این همایش خواند و اظهار کرد: طبق برنامه ابلاغي با ارزیابی این نقاط، مهرماه سال جاری(سال94) برنامه ها بر اساس رتبه بندی مراکز اجرا مي شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و 100مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور تحت نظارت این دانشگاه وجود دارد و برای اجرای برنامه های آموزشی و مهارتی در آن ها نیاز است که رتبه بندی شوند، ادامه داد: رتبه بندی این مراکز براساس 9مولفه و 250 شاخص صورت می گیرد تا هر یک بر اساس رتبه خود(یک تا سه)، از بسته تشویقی برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یکی دیگر از محورهای مهم این همایش را ارزیابی سیاست آموزشی عنوان و بیان کرد: از آنجاكه یکی از بندهای حکم ابلاغی بنده توسط مقام عالی وزارت «ایجاد تحول در نظام آموزشی مهارت» است، تلاش داریم برنامه ها را مبتنی بر آن از مهرماه اجرایی کرده و به نتایجی در پیشبرد اهداف مهارتی دانشگاه برسیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه توانسته آموزش، پژوهش و فناوری را یک جا با هم ادغام کرده و یک محصول مهارتی تحویل دهد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نیز در این خصوص تاکید دارند، خاطرنشان کرد: برنامه اساسی و اولویت نخست دولت تدبیر و امید هم این است که برای توانمندی در این زمینه، گام های موثری بردارد که این موضوع نیز از اهداف دیگر این همایش خواهد بود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها