خدمت به افکار عمومی، نظام، دین و فرهنگ، مهم ترین وظیفه خبرنگاران

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، گفت: خبرنگار باید با صداقت کار کند و خود را به جناح ‌ها و گروه ‌های سیاسی نفروشد و برای اعتلای نظام گام بردارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، ضمن توصیه آحاد مردم به رعایت تقوای الهی، آیه شریفه 28 از سوره مبارکه توبه را تفسیر کرد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به تفسیر این آیه؛ سه چهره بیان شده از سوی خدا برای انسان ها را یادآور شد و با یادآوری اسلام رحمانی که این روزها مطرح شده است، خدا تنها برای سابقون و توبه ‌کنندگان چهره رحمانی دارد؛ اما در مورد اهل گناه با چهره خشن برخورد می ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه حق شناسی را یکی دیگر از دغدغه اهل تقوا برشمرد و تصریح کرد: مؤمن به این موضوع که آیا حق بر مسیر زندگی او حاکم است یا نه بسیار حساس بوده و یکی از دغدغه ‌های مهم زندگی ‌اش این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان، خدا را حق مطلق معرفی و بیان داشت: پس از خدا همه پیامبران به جز پیامبر اسلام هیچ کدام حق را از آن خود ندانسته و به پیامبر بعد از خود واگذار کردند.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با سه هدف؛ حرکت در بدنه دانشگاه و جهادی کردن آن، ایجاد روحیه جهادی در دانشگاه‌ها و ارتقا دانش و فن آوری با روحیه جهادی، تاسیس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، ارتقا دانش و فن آوری با روحیه جهادی را ضرورت بیش از پیش جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که بین دانشگاه و بدنه کشور یک ارتباط تنگاتنگ ایجاد شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید تلاش کند با مدیریت علمی و تولید علم به معنای واقعی کلمه کشور را در زمینه‌های مختلف تغذیه و هدایت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی در افغانستان به دست طالبان بیان داشت: این روز به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده و خبرنگاران با وجود وظایف سختی که بر عهده دارند از جایگاهی که شایسته آنهاست برخوردار نیستند.

امام جمعه شهرکرد، خدمت به افکار عمومی، خدمت به نظام و خدمت به دین و فرهنگ را مهم ترین وظیفه خبرنگاران عنوان و اضافه کرد: خبرنگار باید با صداقت کار کند و خود را به جناح ‌ها و گروه ‌های سیاسی نفروشد و برای اعتلای نظام گام بردارد.

این مقام مسؤول با اشاره به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، با تأکید بر حمایت از این صنایع برای کاهش بیکاری و ارتقای تولید در کشور، ادامه داد: صنایع کوچک در کشور مجموعه عظیمی است و از 88 هزار صنعت فعال در کشور 81 هزار تای آن صنایع کوچک بوده و این چیزی در حدود 92 درصد صنایع در کشور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان به ورود پیکر شهدا به این استان اشاره و تأکید کرد:‌ مردم چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور و همه جانبه خود در مراسم استقبال، تشییع و تدفین این شهدا ثابت خواهند کرد که ادامه دهنده راه شهدا هستند.

ارسال نظرات