نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال

شورای عالی اشتغال به کشاورزان پرداخت

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال گفت: در راستای دو طرح پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه ای مقرر شد ۱۰۰۰ هکتار کشت محصولات گلخانه ای و تولید ۱۰۰ هزار تن ماهی در قفس، در آب‌های شمالی و جنوبی کشور به منظور اشتغال زایی عملیاتی شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۸۸۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعبدالوهاب سهل آبادی درباره آخرین جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال گفت:این جلسه با حضور آقای نوبخت، آقای جهانگیری، وزیر کار، وزیر نیرو، نماینده صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی معاونان آنها برگزار شد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال اظهار داشت:  پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه ای  از مباحث مهم بررسی شده در کارگروه تخصصی اشتغال بود. در بحث کشت گلخانه ای، با توجه به شرایطی که کشور ما در وضعیت بحران آب دارد مقرر شد با گسترش کشت گلخانه ای علاوه بر ایجاد اشتغال بحث بحران آب کنترل شود. مقرر شد در این طرح وام‌هایی با یارانه‌ در اختیار کارفرمایان در این زمینه قرار گیرد.

 سهل آبادی با بیان اینکه انجام چنین طرح هایی اشتغال زایی بسیاری را به دنبال دارد، گفت: دیگر مصوب این جلسه پرورش ماهی در قفس بود. قفس های بزرگی ساخته و در آب های آزاد قرار می‌گیرد.این طرح محاسن زیادی دارد. طرح های کوچک در بخش کشاورزی از دیگردستوراتی بود که مورد بررسی قرار گرفت. مصوب شد سازمان بازنشستگی کشوری و دیگر سازمان ها در اجرای این طراحی همکاری کنند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال با اشاره به اینکه برنامه توسعه مشاغل کوچک و متوسط بخش کشاورزی  از دیگر دستورهایی جلسه شورای  عالی اشتغال بود گفت: گزارش‌ هایی از15 طرح کوچک و متوسط  که دربخش کشاورزی تدوین شده بود بیان شد و  جزئیات و برنامه اجرایی این طرح‌ها تشریح شد.

 وی گفت: معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از اطلاعات بازار کار طی سال‌های 84 تا 94 ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص تحولات عرضه نیروی کار و تحولات تقاضای نیروی کار در این دوره پرداخت.همچنین مقررشد موضوع آمار و میزان اشتغال در سال‌های گذشته در جلسه ای تخصصی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتایج و جمع بندی آن در جلسات آتی شورا مطرح شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار، صرفه جویی در آب، توسعه صادرات، امنیت غذایی و افزایش راندمان تولید از مزیت‌های اجرای این دو طرح است، افزود:این طرح‌ها  به منظور افزایش تولید و ایجاد اشتغال بر پایه‌ی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شده،  طرحی است که با همکاری وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آماده شده و بر اساس آن قرار است 1000 هکتار کشت محصولات گلخانه ای در سراسر کشور و تولید 100 هزار تن ماهی در قفس، در آب‌های شمالی و جنوبی کشور اجرا شود. که این دو طرح به صورت تفاهم نامه بین وزیر کار و وزیر کشاورزی به امضا رسید.

* جهانگیری از نوبخت آمار دقیق اشتغال زایی را خواستار شد

بنا به این گزارش، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتغال با اشاره به طرح‌های تدوین شده از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این طرح‌ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با اهتمام این سه دستگاه اجرایی، شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها و آثار مثبت آن بر میزان اشتغال و تولید کشور باشیم.

معاون اول رئیس جمهور از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در جلسه‌ای کارشناسی با حضور دستگاه‌های مرتبط، گزارش دقیقی از آمار اشتغال کشور طی سال‌های اخیر فراهم کنند تا بتوان براساس آمار و ارقام دقیق برای اشتغال‌زایی و سایر امور برنامه ریزی کرد.

جهانگیری مقابله با بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: هم اکنون تعداد زیادی جوان تحصیلکرده در کشور به دنبال فرصت شغلی هستند که حتما باید برای آنها کاری انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به برخی تضادها و تناقضات آماری در زمینه اشتغال، بر اهمیت برخورداری از آمار دقیق و صحیح تأکید کرد و گفت: اگر کشوری می‌خواهد براساس برنامه‌ای دقیق و منسجم برای رشد و توسعه پایدار برنامه ریزی کند و همچنین بتواند نتایج برنامه‌ها و اقدامات خود را به درستی مورد بررسی قرار دهد، نیازمند دسترسی به آمار دقیق است.

ارسال نظرات