خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علمی کاربردی در اختتاميه اجلاس اين دانشگاه در تبريز:

ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه ها ضروری است/ خبرگزاري دانشگاه علمي كاربردي كشور راه اندازي مي شود

خبرگزاری بسیج: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در اختتاميه سي و ششمين اجلاس سراسري روساي واحدهاي استاني و موسسات آموزش عالي اين دانشگاه، گفت: ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای دانشگاه ها ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۹۲۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، محمد اخباری افزود: روند کمی دانشجویان در کشور رو به کاهش بوده بنابراين باید درآمد پایدار برای دانشگاه ها پیش بینی کنیم .
وی خاطرنشان كرد: لازم است مراکز علمی و کاربردی کشور از ظرفیت های مراکز صنعتی، اصناف، بخش خصوصی و افراد و بخش هایی که قابلیت سرمایه گذاری در دانشگاه را دارند، استفاده کنند.
اخباری همچنین با تاکید بر موضوع نظارت در دانشگاه، نظارت را اساس کار دانشگاه علمي كاربردي خواند و اظهار داشت: طراحی دروس و رشته های جدید، کاهش تمدید دوره های آموزشی و افزایش دوره های جدید با حداقل شهریه در دانشگاه با نظارت عملی می شود.
وی با تاکید بر ارایه آموزش های کوتاه مدت و پودمانی، بيان كرد: حدود 10 هزار رشته محل در دفترچه امسال دانشگاه علمی کاربردی کشور پیش بینی شده كه با این حال امسال باید هر استان پنج پودمان ارائه کند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین با شمردن اولویت های دیگر دانشگاه علمی کاربردی، افزود: فعالیت ها و کارهای فرهنگی اولویت نخست دانشگاه بوده و در این راستا ادای فریضه نماز به صورت نماز جماعت مورد تاکید است.
وي برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تقویت بخش خصوصی در آموزش عالی مهارتی را از دیگر اولویت های دانشگاه برشمرد.

خبرگزاري دانشگاه علمي كاربردي كشور راه اندازي مي شود
محمد اخباری با اعلام اينكه برنامه ریزی اصلی دانشگاه بر روی رشته های کاردانی و کارشناسی است، گفت: ایجاد کنسرسیوم توسط بخش خصوصی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت نيز راهکار مناسبی است.
وی تصريح كرد: با مشارکت جهاد دانشگاهی در سراسر کشور دوره های تربیت مدرس به صورت کارگاه های آموزشی برای مدرسان این دانشگاه برگزار می شود که حضور در این دوره ها الزامی است.
اخباری همچنین از راه اندازی خبرگزاری دانشگاه علمی کاربردی کشور در آینده نزدیک خبر داد.
دبیر جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این آئین گفت: بیش از 1020 نفر در این جشنواره سه روزه در تهران شرکت کردند .
پور قاسمی افزود: این جشنواره در سه بخش رقابتی، کارگاه آموزشی و نمایشگاه از 25 تا 27 مرداد در برج میلاد تهران برگزار می شود.
سی وششمین اجلاس روسای دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور از چهاردهم تا شانزدهم مرداد به مدت سه روز در تبریز برگزار شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار