یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج:

در دوران پسا تحریم، شرایط آزمون و خطا را کم کنیم

همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها باز نمی گردد؛ اگرمدیریت منابع مالی و مدیریت منابع اقتصادی بر اساس نیازهای جامعه نباشد کشوری بحران زده می سازد.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۰۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

عبدالله رستمی نصب از اساتید دانشگاه باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اشاره داشت: همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها باز نمی گردد؛ اگرمدیریت منابع مالی و مدیریت منابع اقتصادی بر اساس نیازهای جامعه نباشد کشوری  بحران زده  می سازد.

وی گفت: بودجه گذاری برای منابع  تولید منابع عظیم را خواهان است؛ بودجه از سطح همایش ها، نمایش ها، نشست ها، امور غیر تولیدی به سمت تولید هدایت شود؛ بودجه را صرف  وارد کردن کالای خدماتی هدر ندهیم؛ در شرایط کنونی سرمایه گذاری در جهت اهداف تولید به کار گرفته نمی شود و نظارتی به کنترل مادی و پولی یا نداریم و یا ضعیف است.

رستمی نصب در ادامه به دوران پسا تحریم و اهمیتی که در شرایط اقتصادی دارد اشاره کرد وگفت: بررسی دقیق ازمنابع داشته باشیم تا بتوانیم در جهت اقتصادی که درآمدزا باشد حرکت داشته باشیم ،شناسایی برنامه های زود بازده که نیاز جامعه است را واکاوی نماییم  و درصدد باشیم خسارات کمتری  به منابع کشورمان وارد آید.

وی در خاتمه به نقش اقتصاد مقاومتی به عنوان مولفه ای موثردردوران پسا تحریم پرداخت و بیان داشت: ذخیره های ارزشمندی را در کشور داریم از جمله منابع تخصصی و طبیعی که به عنوان راهبردی کارآمد توجه ویژه نداشته ایم که در اقتصاد مقاومتی ارزشی خاص و همیشگی دارد و به فرهنگ استقلال و فعال شدن اقتصاد کشور تاکید می کند.


ارسال نظرات