یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج:

دشمن شناسی در موضع واردات امری بی بدیل است

یک کارخانه یا کارگاه تولیدی با غول آسایی اداراتی چون بیمه، بانک، مالیات با تب مالی نادرستی مواجه می شود که بسیاری از آنها دوامی بعد از تب نمی کنند و اینگونه تعطیلی شان را به طرق مختلف شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۱۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: محاصره اقتصادی مبارزه ای برای ایستادگی است؛ مقابله ای برای از بین بردن حصر است ولی در فساد اقتصادی نابودی بزرگ می باشد که دیگر انگیزه برای مقابله را هم از بین خواهد برد.

وی در ادامه افزود: عدم برنامه ریزی های دقیق، بی ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی ، عدم رعایت قانون موجب شده تا یک کارخانه یا کارگاه تولیدی را با غول آسایی اداراتی چون بیمه، بانک، مالیات با تب مالی نادرستی مواجه سازد که بسیاری از آنها دوامی بعد از تب نمی کنند و اینگونه تعطیلی شان را به طرق مختلف شاهد هستیم.

وی بیان داشت: مردم هر جایی که به باور اعتماد و اعتقاد رسیده اند مشارکت داشته اند، مشارکت اقتصادی مردم تدبیری دراز مدت برای بهبود فضای اقتصادی است، تضاد عملکردی دولت برای تولیدات داخلی منجر می شود تولیداتی با کیفیت پایین که بازار پسندی داخلی نداشته باشد ایجاد شود و این نقطه ضعف سبب ورود سودجویانی می شود که در جهت منافع شخصی خود نه ملی کشور اقدام به واردات بی رویه کالاهایی کنند که مشابه تولید داخلی داشتیم و بهانه تراشی شان کیفیت پایین، گریزمان برای واردات است.

احمدرضا بسیج در پایان اشاره داشت: تولید در حد مصرف، دشمن را خوشحال نمی سازد؛ واردات ملت را به اوج وابستگی می رساند و شادمانی دشمن است، همیشه به واردکنندگان یادآورشویم موضع دشمن را در سیر کار خود بررسی کنند؛ زمانی که کشور توسط انگلیس استعمارمورد هجوم بود سفیری انگلیسی در ایران گشت وگذار می کرد صدای اذان را شنید ملتهب شد و از مترجم پرسید آیا این صدا برای منافع انگلیس ضرر دارد؟ وقتی بی ضرری صدا توسط مترجم به او انتقال یافت، پس مانع نشوید چون ضرری برای مانیست!

ارسال نظرات