نعمت زاده پیشنهاد کرد

تاسیس مرکز ارتقاء فناوری برای رقابت‌پذیر کردن صنعت کشور

وزیر صنعت, معدن و تجارت با بیان این که در زمینه فناوری از سایر کشورها بسیار عقب مانده ایم گفت: بدون فناوری نمی‌توان صنعت را رقابت‌پذیر کرد و باید مرکزی برای ارتقاء فناوری ایجاد شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۸۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات هیأت رئیسه اتاق ایران در مشهد مقدس اظهار داشت: در کشور دانشگاههای بسیار خوبی وجود دارد اما در زمینه فناوری از سایر کشورها بسیار عقب مانده ایم.
وی گفت: بدون فناوری نمی‌توان صنعت را رقابت‌پذیر کرد و باید مرکزی برای ارتقاء فناوری ایجاد شود.
وزیرصنعت،معدن وتجارت با اشاره به اهمیت سهم کارآفرینان و فعالان اقتصادی در توسعه کشور افزود: هر کدام از اعضای تشکل‌های خصوصی سهم بارزی در توسعه و تامین نیاز کشور دارند و هر چه این نقش قوی تر باشد بیشتر قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: اتاق‌ها قدرت بسیاری دارند و قانون نیز اختیارت بسیاری برای اتاق‌ها در نظر گرفته که روسای اتاق ها باید از این فرصت در جهت رشد اقتصادی استفاده کنند.
نعمت زاده با بیان اینکه تاکید سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد درون زا و برون نگر است, بیان داشت: با توجه به موفقیت به وجود آمده در عرصه دیپلماسی باید از شرایط موجود برای حمایت از تولید و تولید کنندگان استفاده کنیم.
وزیر صنعت, معد ن و تجارت افزود: با توجه  به تدوین سند چشم انداز 20 ساله و عقب ماندگی از برنامه،باید با استفاده از ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی ، برای دستیابی به اهداف این سند تلاش نمود.
وی اظهار داشت: ایران کشوری بکر و با توانمندی های بالا در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات است و باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه شود.
نعمت زاده افزود: اگر برنامه‌ای برای اتاق‌های بازرگانی بریزیم و اتاق ایران نیز به عنوان هماهنگ کننده وارد عمل شود می‌توان رشد مضاعفی را نصیب جامعه اسلامی کرد.

ارسال نظرات