قطعی چندین ماهه آب شرب بزرگترین روستای استان/ روستای 3000 نفری سالن ورزشی ندارد

عضو شورای روستای بابک گفت: بزرگترین روستای استان اردبیل، به علت عدم رسیدگی مسئولین، چندین ماه است که با قطعی مکرر آب مواجه است.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۳۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

اصغر بخت آور، عضو شورای روستای بابک از توابع شهرستان بیله سوار در مصاحبه با خبرگزاری بسیج از بیله سوارگفت: کمبود آب شرب و قطعی مکرر آب در این روستا چندین ماه است که مردم را کلافه کرده و کسی هم پاسخگوی این مشکل نیست.

وی گفت: با وجود نامه نگاری های متعدد به مسئولین شهرستان هنوز جواب قانع کننده ای از سوی آنها در خصوص حل مشکل آب شرب که یکی از اصلی ترین مسئله روستایئان است، داده نشده است.

این عضو شورای روستای بابک، علت قطعی های مکرر آب شرب روستا را باریک بودن لوله انتقال آب دانست و افزود: انتقال آب به وسیله لوله های باریک در سال 87 به صورت کارغیرکارشناسی شده اجرا شد و امروز این لوله ها، جوابگوی جمعیت 3000 نفری روستا نیست.160 250

بخت آور گفت: از اوایل اردیبشهت ماه، همه روزه آب شرب روستا قطع شده و تنها چند ساعت در طول شبانه روز وصل می شود که مسلما این کار، مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به جمعیت روستا، در صورت افزایش شماره لوله پلی اتیلن از 160 به 250 مشکل کمبود آب شرب روستا حل خواهد شد.

روستای 3000 نفری سالن ورزشی ندارد

بخت آور، عضو شورای روستای بابک در خصوص نبود سالن ورزشی در این روستا گفت: با وجود نامه نگاری های متعدد به مسئولین ذیربط مخصوصا مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیریت ورزش و جوانان شهرستان بیله سوار، و پیگیری های مداوم متاسفانه روستایی با جعیت بالغ بر 3 هزار نفر هیچ گونه سالنی برای ورزش ندارد.

وی اظهار کرد: روزانه بیش از 5 گروه و تیم ورزشی جهت ورزش کردن به سالن های ورزشی بیله سوار مراجعه می کنند که این مسئله(رفت و امد به سالن های ورزشی بیله سوار) خطراتی همچون تصادف، اتلاف وقت و هزینه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به وجود چهره های برتر ورزشی در رشته های مختلف از جمله کشتی، نیاز به یک سالن ورزشی بیش از پیش احساس می شود.

وی گفت: اخیرا اداره آموزش و پرورش، اقدام به ساخت سالن ورزشی مخصوص فوتبال گل کوچک نمود که بعد از مرحله سوله گذاری، ساخت این سالن نیمه کاره مانده و از سال 91 تاکنون همچنان به حالت راکد مانده است.

گلایه اهالی از نوسانات برق

اصغربخت آور در بخش دیگری از سخنان خود از ضعف برق این روستا ابراز گلایه مندی کرد و گفت: با وجود نصب ترانس هنوز نوسانات برق در این روستا ادامه دارد.

وی با اشاره به تعدد نامه نگاری ها و پیگیری ها در خصوص مشکلات روستا، یاد آور شد: کمبود چراغ معابر و خیابان اصلی نیز کاملا مشهود بوده و روستا نشینان در طول شب با مشکلات عبور و مرور مواجه هستند.

جاده بابک به بیله سوار، قتلگاه است

این عضو شورا با قتلگاه خواندن جاده بابک به بیله سوار عنوان کرد: سالانه بین 10 الی 15 نفر، در حوادث و تصادفات ناشی از کم عرض بودن این جاده، جان خود را از دست می دهند.

وی از مسئولین خواست در این خصوص چاره اندیشی کرده و با تعریض جاده بابک به بیله سوار، جلوی حوادث ناگوار تصادف و از بین رفتن سالانه چندین نفر انسان و دهها راس دام گرفته شود.

بخت آور در ادامه در خصوص جاده بابک به روستای "قوردی گل" نیز گفت: در صورت آسفالت این مسیر، راه ارتباطی این روستا با شهر پارس آباد مغان نیز از طریق روستای قوردی گل هموار شده و دسترسی اهالی روستا به این شهر، سهل الوصول خواهد شد.

وی در خصوص جاده های بین مزارع روستای بابک نیز گفت: با توجه به فعالیت کشاورزان در تمام طول سال، تعریض و شن ریزی جاده های بین مزارع امری حیاتی به شمار می رود زیرا در روزهای زمستان و مواقع بارندگی این جاده ها به شدت لغزنده و خطرنک می شوند که با تعریض و شن ریزی این جاده ها کمک شایانی به کشاورزان در گرفتار نشدن در حوادث و خطرات ناشی از لغزندگی خواهد شد.

رومینگ، امان مردم را بریده است

اصغربخت آور در پایان، با اشاره به سرعت بیش از اندازه ضعیف اینترنت در روستا، اظهار کرد: صاحبان خطوط همراه اول و ایرانسل در حاشیه روستا با عدم سرویس دهی مواجه شده و به علت ورود خط های آذرسل، متحمل هزینه اضافه و رومینگ می شوند.

وی از مسئولین شهرستان خواست با نصب دکل مخابراتی توسط اداره مخابرات این مشکل نیز برطرف شود.

درمانگاه، در حال ساخت است

وی درخصوص مرکز بهداشتی و درمانگاه این روستا نیز گفت: در حال حاضر ساخت این مرکز شروع شده و با اتمام این پروژه ساختمان فعلی این مرکز نیز از استیجاری بودن خارج خواهد شد.

طرح هادی روستایی نیمه کاره مانده است

اصغربخت اور در خصوص نیمه تمام ماندن طرح هادی روستایی نیز ابراز گلایه مندی کرد و از مسئولین مربوطه، اتمام این طرحرا خواستارشد.

وی گفت: یکی از مهمترین طرح های موجود در روستا همین "طرح هادی" می باشد که در صورت اتمام شاهد تحول عظیمی در ساختار روستا خواهیم بود.

ارسال نظرات