کامپیوتر بدون کیس و لپ تاپ در فهرست تولید داخل

وزیر صنعت گفت: کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد و دولت به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ کرده که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۲۹۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ ماتریس تحت لیسانس MSI تایوان بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان این که کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد اظهار داشت: دولت در نقش حمایت کننده به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ کرده که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. وظیفه دولت در این دوره،‌ حمایت از توسعه فعالیت های بخش خصوصی و بهره گیری از شرایط به وجود آمده و کمک به توانمند سازی بخش خصوصی است.

وی در مورد دغدغه های مدیران این واحد تولیدی در باره مناقصات دولتی که تخلفاتی در قالب سفارش برندهای خاص و اقلام وارداتی دیده شده است تاکید داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور تمام قد در مقابل این گونه تخلفات ایستاده است و لزوم برخورد قاطع با فساد موجود در برخی مناقصات دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.

نعمت زاده تولید کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ را گامی به جلو در صنعت کشور برشمرد و افزود: تولید این اقلام با دیگر کالاها تفاوت چشمگیری دارد و این تفکر که باید روند تولید در این واحد تولیدی را با کارخانه های دیگر مقایسه کرد تفکر اشتباهی است.

وی اضافه کرد: تولید محصولات فناوری اطلاعات به زیرساخت هایی ویژه نیاز دارد و باید این کالاها را در زمره کالاهای خاص قرار داد و لزوم تغییر نگرش مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی به تولیدات این چنینی را می طلبد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با توجه به نوع محصولات تولیدی این کارخانه و نیاز قشر دانش آموزان به این کالاها آماده حمایت و همکاری در مورد ارائه این محصولات با تسهیلات آسان برای دانش آموزان سراسر کشور است

ارسال نظرات