میزان اشتغال پایدار زندانیان اردبیل افزایش یابد‌

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: میزان اشتغال پایدار زندانیان اردبیل افزایش یابد‌.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۲۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، مراد فتحی، در آئین معارفه سرپرست مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اردبیل اظهار داشت: هدف از تغییر و تحول‌ها ایجاد اندیشه و فکر نو و بروز خلاقیت‌ها در موقعیت‌های شغلی متفاوت است.

وی گفت: سرپرست پیشین مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اردبیل تلاش‌های قابل توجهی در زمینه زیرساخت‌های این مجتمع و آماده سازی بخشی از این مجتمع به‌عنوان کارگاه‌های اشتغال متحمل شده که شایسته قدردانی بوده امیدوارم با حضور سرپرست جدید نقطه به نقطه این مرکز به عنوان اماکن اشتغال تغییر چهره دهد و برای تک تک مددجویان این مجتمع شغل با درآمد کافی برای امرار معاش خانواده‌هایشان ایجاد شود.

فتحی، اشتغال را از محورها و اولویت‌های مهم سازمانی و در راستای کاهش آسیب رفتارهای پر خطر و نیز کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و افزود: باید زندانیان را در مشاغل و انتخاب و سرمایه‌گذاری آن مشارکت دهیم تا بهره‌وری بالا برود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل تصریح کرد: ما در مجتمع فضا و نیروی کافی برای اشتغال داریم و باید اندیشه و تفکر کارآفرینی و ایجاد مشاغل با کمک بخش خصوصی وارد کار شود تا بتوانیم شکوفایی اشتغال را در این مجتمع شاهد باشیم.

وی ایجاد شغل برای زندانیان را از مهمترین مواردی دانست که می‌تواند در بازسازی شخصیت آنها موثر واقع شود و بر افزایش میزان آمار اشتغال پایدار زندانیان در طول مدت تحمل حبس تاکید کرد.

فتحی با توجه به بعد مسافت این مرکز از شهرستان اردبیل لوله‌کشی گاز شهری و اتصال شبکه فاضلاب مجتمع به فاضلاب شهری اردبیل و ایجاد کارگاه‌های اشتغال را از مهمترین فعالیت‌های سرپرست پیشین مرکز کاردرمانی زندان اردبیل دانست و بیان کرد: امیدواریم با همدلی و انسجام مجموعه همکاران و مساعدت‌های بین بخشی برای ایجاد بستر مناسب برای بازتوانی شخصیتی و باز اجتماعی کردن مددجویان در مسیر اشتغال آن‌ها گام برداریم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل در بازدید از مجتمع کاردرمانی زندان اردبیل و در جمع مددجویان این مرکز خواستار ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی از سوی زندانیان شد تا بتوان در این حوزه اقدامات عملیاتی را انجام داد.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های اصغر پورسیف‌اللهی به عنوان سرپرست پیشین مرکز حرفه‌آموزی و کاردرمانی اردبیل، امیررضا بابازاده به عنوان سرپرست این مرکز معرفی و منصوب شد.

ارسال نظرات