فرمانده سپاه ناحیه فومن:

جنگ رسانه‌ای، راهبرد مهم دشمن و استکبار برای تقابل با انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای، راهبرد مهم دشمن و استکبار برای تقابل با انقلاب اسلامی است، گفت: ماهواره تهدیدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۲۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، سرهنگ حسین توشه، فرمانده سپاه ناحیه فومن عصر دیروز در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: امروزعرصه فعالیت رسانه است و رسانه‌ای که نوع تهدید و نوع جنگ با انقلاب اسلامی ایران را رقم می‌زند.

وی افزود: جنگ رسانه‌ای راهبرد مهم دشمن و استکبار برای تقابل با انقلاب اسلامی است که در این راستا اهمیت و ماموریت خبرنگاران را به خوبی تبیین می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه امروزه رسانه و ابزرا در دست خبرنگاران است و از طرفی دشمن به گونه‌ای عمل می‌کند که واگرایی و گسیختگی در جامعه ایجاد کند، گفت: نوع گسستگی که دشمن در انقلاب اسلامی ما آن را دنبال می‌کند از نوع اعتقادی و فرهنگی است.

توشه، نبرد رسانه‌ای، دکترین مهار و ساماندهی نافرمانی مدنی در جامعه را سه راهبرد مهم دشمن دانست و تصریح کرد: دکترین مهار همان تحریم اقتصادی است که دشمنان سالیان طولانی است علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی نافرمانی مدنی می‌توان فتنه 88 را مثال زد که تمام گروه‌ها و جریاناتی که با نظام ما فاصله و زاویه دارند دشمن آنها را ساماندهی می‌کند و با برنامه‌ریزی واحد آنها را علیه نظام می‌شوراند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه دشمن با این دو راهبرد مذکور توانست کشورهای دیگر را به زانو درآورد، اظهار کرد: در کنار این دو راهبرد، نبرد رسانه‌ای است که برخی از رسانه‌های مانند ماهواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ما تهدید است.

توشه با بیان اینکه ماموریت ماهواره، نصب شدن در سقف خانه‌ها و دین زدایی و حیا زدایی از ملت است، افزود: در سطح جامعه ما تعداد زیادی از مردم از ماهواره استفاده می‌کنند که این ابزار یک تهدید برای نظام ما است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم برخی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: اینترنت یک تهدید جدیبرای کشور ما بود که با مدیریت و ورود به عرصه‌های مختلف توانستیم تولید محتوای ارزشی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به طرح هر بسیجی یک وبلاگ، تصریح کرد: با این طرح توانستیم تا حدودی فضای اینترنتی را مدیریت کنیم.

توشه با بیان اینکه نوع مقابله با رسانه ایجابی است، خاطرنشان کرد: واگرایی که از طریق رسانه انجام می‌شود واگرایی اعتقادی است و بر روی قومیت، مذهب، حزب، دین و ... دست گذاشته است.

وی با بیان اینکه سرزمین عملیاتی دشمن ذهن و قلب مردم است، اظهار کرد: دشمن اذهان و غرور مردم را با دونوع مدیریت بر احساسات و مدیریت بر ادراکات تسخیر کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن افزود: در مدیریت ادراکات بهره گیری از ابزارهای رسانه‌ای دین است که یقین را به شک تبدیل می‌کنند و در طیف‌ها و اقشار مختلف مردم به گونه‌ای ورود می‌کنند که شبه‌افکنی کنند.

توشه با بیان اینکه در مدیریت احساسات حب را تبدیل به بغض و بیزاری می‌کنند، گفت: مجالس مذهبی مانند مجلس اباعبدالله را به گونه‌ای برگزار می‌کنند که در شان هیچ فرد مسلمانی نیست و با قمه زنی و ... در دل مردم رعب و وحشت می‌اندازند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ساکت بنشینیم دشمن در این راستا موفق می‌شود و واگرایی اعتقادی را در جامعه ما ایجاد می‌کند و همانطور که در برخی از عرصه‌های فرهنهگی موفق ظاهر شده است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن خاطرنشان کرد: امروز در عرصه جنگ رسانه‌ای، خبرنگاران مهمترین نقش را می‌توانند ایفا کنند.

ارسال نظرات