سلامت، امانت‌داری و جهاد رسانه‌ای از عناصر مهم خبرنگاری است

سلامت، امانت‌داری و جهادرسانه‌ای از عناصر مهم خبرنگاری است و رسانه‌ها در ارتقا امنیت روانی جامعه نقش کلیدی دارند.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۳۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، 17 مرداد يادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رساني شهيد «محمود صارمي» شهيد گرانقدري که به معناي واقعي مصداق آيه « ن و القلم و ما يسطرون» است که به مناسبت گراميداشت اين شهيد بزرگوار، 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاري شده است.

خبرنگاری حرفه‌ای اثرگذار و دشوار است، دشواری که نه فقط به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ روحی نیز وی را تحت فشار قرار می‌دهد و سبب خستگی روح و جسم و گاه آزرده شدن وی می‌شود.

در دنیای کنونی با وجود فن آوری‌های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری‌هایی که به طور آشکار در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درست کار، شدنی است.

سلامت، امانت‌داری و جهاد رسانه‌ای از عناصر مهم خبرنگاری

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار اعتبار خود را از مردم می گیرد و باید با شجاعت مشکلات مردم و جامعه را به گوش مسئولان برساند.

 

وی با بیان اینکه انتقاد خبرنگاران برای برطرف شدن نواقص جامعه است، افزود: افترا و تهمت در دین ما حرام است و خبرنگاران باید با دقت بنویسند تا در برابر واقعیت‌ها کوتاهی نکرده باشند.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: وقتی مسئولی کاری برای شهرستان انجام می‌دهد باید این امر توسط خبرنگاران بازتاب مثبت داشته باشد تا مهر و محبت در جامعه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: پوشش نماز جمعه در شهرستان از سوی رسانه‌ها بسیار خوب و دقیق است که این انعکاس اخبار برای رفع مشکلات و پیگیری توسط مسئولان بسیار سازنده است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت و امانت در خبر رسانی و جهاد رسانه‌ای در برابر تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار از عناصر مهم در حوزه خبرنگاری است.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: همه مسئولان باید نسبت به قلم به دستان تقدیر و تشکر کنند و خبرنگاران هم در نوشتن خبر نهایت دقت را داشته باشند.

خبرنگاران هدایتگر افکار عمومی باشند

حسین اسماعیل‌پور، فرماندار صومعه‌سرا در نشست با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران هدایتگر افکار عمومی باشند، اظهار کرد: جایگاه و نقش اصحاب رسانه در اداره افکار عمومی و رشد و بالندگی، یک نقش بی‌نظیر است و خبرنگاران می‌توانند در جامعه هدایت‌گر باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جز پیش قراولان تغییر فرهنگی در شهرستان هستند، افزود:خبرنگار برای هدایت افکار جامعه باید به گونه‌ای خبر بنویسد که  مردم خوب خبر ببینند و خوب خبر بشنوند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگار باید تیزبین باشد، گفت: یک خبرنگار اگر نقشش را به خوبی ایفا کند قطعا مسئولان مطیع وی‌می‌شوند نه مطاع.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: برای تاثیرگذاری یک کار فرهنگی علاوه بر عشق، تخصص و پی‌گیری هم می‌خواهد تا یک خبرنگار به نتیجه‌ای که می‌خواهد دست یابد.

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در خبر هر کلمه تاوانی دارد و خبرنگار باید برای نوشتن هر کلمه در خبر نهایت دقت را به کار بندد تا بتواند واقعیت‌ها را در نوشته خود به ثبت برساند.

اسماعیل‌پور اظهار کرد: انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاری است که خبرنگاران انجام می‌دهند و در این راستا انتقاد سازنده پذیرفتنی است و این موضوع با تخریب افراد تفاوت دارد.

خبرنگاران اخبار را دقیق و شفاف به مردم انتقال دهند

فرزاد امدادی، بخشدار تولمات در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران اخبار را دقیق و شفاف به مردم انتقال دهند، زیرا خبرنگاران بهترین ناظران بر عملکرد مسئولان هستند.

وی افزود: روز خبرنگار روز پاسداشت کوشش‌های صادقانه خبرنگارانی است که برای دسترسی ، تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

بخشدار تولمات گفت: بدون تردید حضور گسترده کمی و کیفی اصحاب رسانه‌ در جامعه می‌تواند پلی میان دولت و ملت ایجاد کند و توسعه و پیشرفت کشور را رقم بزند.

امدادی تصریح کرد: زدودن زنگارها از واقعیت‌ها و انعکاس حقایق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که خبرنگاران در دنیای امروزی بر عهده دارند.

رسانه‌ها در ارتقاء امنیت روانی جامعه نقشی کلیدی دارند

سرهنگ اردشیر آقاجانی، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه تولید امنیت با مشارکت همه دستگاه‌ها و همراهی مردم به ویژه رسانه‌ها امکان پذیر است و رسانه‌ها در ارتقاء امنیت روانی جامعه نقشی کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه هنر خبرنگار با توجه به نیازهای اصلی، حفظ انسجام و امنیت و منافع ملی است، افزود: خبرنگاران نباید وقوع اتفاقاتی که هنوز صحت آن مشخص نیست را در رسانه‌های دیداری و شنیداری درج نمایند.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با بیان اینکه اصحاب رسانه در شهرستان رسالت سنگینی را بر دوش دارند، گفت: به بهانه فرا رسیدن این روز، از تمامی تلاشگران در عرصه اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف مطبوعات و خبرگزاری‌ها تشکر می‌کنم.

آقاجانی نوشتن انتقاد را لازمه کار خبرنگاری دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای انتقاد نباشد همه چیز راکد است.

تجدید میثاق دوباره خبرنگاران با شهدای صومعه‌سرا

تعدادي از خبرنگاران شهرستان صومعه‌سرا در روز خبرنگار با حضور بر سر مزار شهدای مسجد جعفری، با آرمان‌هاي اين شهيدان والامقام تجديد ميثاق کردند.

اصحاب رسانه با نثار گل و قرائت فاتحه بر مقام شامخ شهدا اداي احترام کرده و با شهدا و آرمان‌هاي آنان و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت کردند.

خبرنگاران هم‌پیمان شدند با استعانت از شهدا با تمام وجود تلاش کنند و علي رغم ناملايمات موجود، براي رشد و توسعه شهرستان و رفع مشکلات مردم ثابت قدم و پر انگيزه بمانند.

در این آیین معنوی، امام جمعه و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا هم حضور داشتند.

 

ارسال نظرات