رئیس بنیاد مسکن انقلاب

امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار مسکن حمایتی با کمیته امداد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب از امضای تفاهمنامه با کمیته امداد برای ساخت ۲۰ هزار مسکن حمایتی خبر داد و گفت:‌ همچنین طی تفاهمنامه با بنیاد برکت و بهزیستی ۱۴۸۰۰ واحد مسکن حمایتی برای معلولان در سراسر کشور ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۹۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا تایش در نشست خبری اظهار کرد:‌ یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی بازسازی و بهسازی شده است و تعدادی هم مردم مسکن روستایی را در دست اقدام دارند.

وی با بیان این‌که حدود 200 هزار واحد توسط مردم در دست ساخت است، یادآور شد: تاکنون 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم داده‌ایم. در طول دولت یازدهم 1600 میلیارد تومان وام مسکن روستایی به مردم پرداخت شده است و طبق برنامه این کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم 150 هزار واحد مسکونی به بانک معرفی شده‌اند و 110 هزار مسکن هم خاتمه یافته است.

رئیس بنیاد مسکن با بیان این‌که سهمیه وام مسکن روستایی به همه بانک ها اعلام شده است، بیان کرد: سقف تسهیلات برای هر واحد 15 میلیون تومان مشابه سال‌های قبل با سود 4 درصدی است.

تابش بیان کرد: در بخش بازسازی طی عمر دولت یازدهم 80 هزار واحد مسکن با پرداخت 800 میلیارد تومان تسهیلات و 100 میلیارد تومان بلاعوض بازسازی شده است.

وی با بیان این‌که در سال 94 حدود 44 زلزله بالای 4 ریشتر در کشور ثبت شده است،‌افزود: خوشبختانه خسارتی در این زمینه نداشته‌ایم که دلیل آن مربوط به کیفیت مناسب واحدهای روستایی بوده است.

وی یادآور شد:‌در 14800 روستا در سراسر طرح هادی اجرا شده که از این تعداد 3200 روستا در دولت یازدهم این طرح اجرا شده است. همچنین تاکنون 2 میلیون و 900 هزار سند به روستاییان داده‌ایم که از این تعداد 300 هزار سند در دولت یازدهم صادر شده است. در سراسر کشور 90 درصد روستا طرح هادی مصوب دارند و تلاش می‌کنیم تا اواسط سال 95 به پایان برسانیم و اعلام می‌کنیم سال آینده همه روستا طرح هادی مصوب دارند.

وی ادامه داد: اعتبارات ما در طرح های هادی از دو سر فصل یکی ملی و استانی اعتبارات داریم که در مواد مختلف قانون بودجه و ردیف‌های مختلف اینها را جمع می‌زنیم و عددی می‌شود. پیش بینی اعتبار امسال معادل 2300 میلیاردی را داریم و میزان تخصیص آنرا تا پایان سال نمی‌دانیم. از این رقم 1200 میلیارد تومان ملی و 1100 میلیارد تومان استانی است.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد:‌ در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است که بنیاد در آن فعالیت می‌کند. در این بخش وضعیت مطلوبی داریم و 370 هزار واحد در این شهرها شروع شده که از این تعداد 85 درصد تا اتمام نازک‌کاری به اتمام رسیده و 80 درصد این واحدها تحویل شده است. پیش بینی می‌کنیم تا اواسط یا اواخر سال آینده پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را مختومه کنیم.

به گفته تابش، تا پایان امسال 10 درصد از مسکن مهر این شهرها به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص مسکن اجتماعی نیز گفت: اعتباری در اختیار بنیاد برای مسکن اجتماعی قرار نگرفته است و صرفا از طریق اعتبار حساب 100 تفاهمنامه‌هایی را با بنیاد و بهزیستی تفاهم می‌کنیم که حدود 6800 واحد برای معلولان ساخته شود. همچنین تفاهمنامه ای با بنیاد برکت و مناطق آزاد حدود 8000 واحد برای معلولان ساخته خواهد شد. همچنین در حال تدوین تفاهمنامه با کمیته امداد هستیم تا بتوانیم حدود 20 هزار واحد ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از محدوده، بیان کرد:‌بنیاد مسکن نسبت به این امر خیلی حساس است و در این زمینه جلساتی را با وزارت کشور و دستگاه‌های گوناگون داشته‌ایم. همه روی این مسئله حساس هستیم و باید از تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات