زمان بهره برداری از خط ۴۰۰ کیلوولت وردآورد به سیاه بیشه تا پایان تابستان تمدید شد

در حالی که پیش بینی شده بود پروژه ۹۷ ماهه خط ۴۰۰ کیلوولت وردآورد به سیاه بیشه در مرداد ماه به بهره برداری می رسد، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران، زمان بهره برداری از این پروژه را تا پایان تابستان تمدید کرد.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۰۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سال 86 ساخت پروژه ای کلید خورد تا ارتباط بین غرب تهران و شمال کشور را در شبکه سراسری برق ایران تقویت کند. این پروژه که احداث خط انتقال 400 کیلوولت ورداورد – سیاه بیشه بود، قرار بود 18 ماهه به بهره برداری برسد اما اکنون با گذشت حدود 97 ماه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

بهره برداری از این پروژه با تکمیل چهارواحد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه بیش از پیش دارای اهمیت شد. تیرماه سال جاری، شرکت برق منطقه ای تهران مبنی بر تأخیر در بهره برداری از این پروژه، پیش بینی کرد که در مرداد ماه (زمان اوج مصرف) به بهره برداری خواهد رسید.

روز گذشته، سید زمان حسینی – مدیرعامل برق منطقه ای تهران – زمان بهره برداری از این پروژه را تا پایان تابستان تمدید کرد. حسینی با اشاره به اینکه خط 400 کیلوولت وردآورد به سیاه بیشه یکی از خطوط مهم برق منطقه ای تهران و کشور است که از مسیرهای صعب‌العبور می گذرد، گفت: این خط یکی از خطوط خاص است که نقش مهمی در شبکه سراسری دارد.

وی تصریح کرد: طول این خط 70 کیلومتر است و برای ایجاد سرعت در کار، به سه قطعه مجزای اجرایی تقسیم شده است.

وی افزود: سیل و بارندگی اخیر جاده‌های دسترسی را با مشکل مواجه کرده بود که در زمان کنونی جاده‌ها ترمیم شده و کارگاه‌ها کار عادی خود را از سر گرفته‌اند.

حسینی با بیان اینکه خط 400 کیلوولت وردآورد-سیاه بیشه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اعتبار این طرح افزون بر 700 میلیارد ریال است و تاکنون به همین میزان نیز برای طرح هزینه شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه اکنون برای تسهیل و تسریع در کار، سه پیمانکار از دو جناح در این طرح مشغول به کار هستند، گفت: همه تجهیزات از جمله برج، مقره، فیبر نوری و ... طراحی، احداث و بهره‌برداری ساخت داخل بوده و ما اکنون در بخش خطوط برق 100 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی گفت: خط 400 کیلوولت سیاه‌بیشه-وردآورد ظرف سه تا چهار هفته آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حسینی یادآور شد: بهره‌برداری از خط 400 کیلوولت سیاه بیشه-وردآورد در تامین برق پایدار برای سه استان مازندران، قزوین و تهران کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات