فرماندار ماسال:

خبرنگار نماد روشن و واقعی از اصولگرایی و اصلاح طلبی است

فرماندار ماسال با بیان اینکه خبرنگاران سربازان جبهه اطلاع رسانی هستند، گفت: خبرنگار یک نماد روشن و واقعی از اصولگرایی و اصلاح طلبی است.
کد خبر: ۸۵۵۳۷۸۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ماسال، محمود قاسم‌نژاد، فرماندار ماسال صبح امروز(19مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: حرفه خبرنگاری یک حرفه پرمسئولیت و طاقت فرسا است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بدون داشتن پشتوانه مالی به حرفه خود علاقه دارند و آن را ادامه می‌دهند، افزود: خبرنگار باید به اصول خبرنگاری که نسبت به جامعه و خبر دارد که تعهد جزئی از آن است پایبند باشد.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه خلاقیت در خبرنگاری مهم است و با نوع خبر و تحلیل می‌توان جامعه‌ای را متحول کرد، گفت: باید در کار خبرنگاری انعکاس کامل خبری داده شود و عقیده خود را در خبر بیان نکند و فقط بیان‌گر واقعیات باشد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه سختی‌های کار مدیران و سختی‌های کار خبرنگاران به گونه‌ای عجین است، تصریح کرد: در کار خبرنگاری حوصله و صبر باید وجود داشته باشد زیرا جبهه‌های زیادی برای کار خبری وجود دارد.

وی، دنبال کردن تحولات سیاسی و اجتماعی را از جمله وظایف خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: یک خبرنگار باید همه تحولات جامعه را مورد ارزیابی قرار دهد وبا شیوه‌های صحیح به رشد و آگاهی جامعه کمک کند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه روز خبرنگار روز نماد حق بینی و حق نویسی و گام نهادن در راه آگاهی بخشی باسلاح قلم است، اظهار کرد: خبرنگاران سربازان جبهه اطلاع رسانی هستند که برای جامعه می‌توانند مفید باشند مانند افرادی که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مبارزه پرداختند.

قاسم‌نژاد یکی از ویژگی‌های زیبنده خبرنگاران را چشم بیدار مردم عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه باید این امر را مرتب مرور کنند که چشم بیدار مردم هستند  یعنی هوشیاری و دقت لازم در اقدامات کشور رصد شود و نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگار گوش مردم است و باید حرف‌های اصولی و منطقی مردم را بشنود، گفت: یک خبرنگار نباید گوشش را فقط به سمت یک صدا ببرد و اگر خود را محدود کند به این که برای یک جناح و تفکر خاص کار کند دقیقا خود را کوچک کرده است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه واگرایی وهمگرایی دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب و دیگر طیف‌ها در جامعه امروز وجود دارد، تصریح کرد: بعد از توافقات هسته‌ای و منویات مقام معظم رهبری در این راستا، یک هم صدایی از دو گروه به گوش می‌رسد که مصداق بارز هم گرایی است.

قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: خبرنگار یک نماد روشن و واقعی از اصولگرایی و اصلاح طلبی است، بدون اینکه تعلقی به این دو حزب داشته باشد و اصول نظام را قبول دارد و در اصلاح امور می‌کوشد.

وی، زیرکی، باهوشی، اهل مطالعه و تحقیق، آگاهی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... را از ویژگی‌های یک خبرنگرا عنوان کرد.

به گزارش بسیج در ادامه این نشست از خبرنگاران فعال شهرستان ماسال تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات