استاد دانشگاه تهران مطرح کرد

مقصدآفرینی؛ درد مزمن گردشگری داخلی

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه تهران گفت: عدم ایجاد مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی درد مزمن این حوزه محسوب می شود که باید برای آن فکر جدی بشود.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۸۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسن مطیعی لنگرودی در پاسخ به سوالی در زمینه هجوم مردم در ایام تعطیلات به خصوص ایام تابستان به استان‌های شمالی کشور برای تفریح و گردش اظهار داشت: ایجاد مقاصد گردشگری بسیار مهم است؛ مردم خیال می‌کنند تعطیلات که شد فقط یک یا دو مقصد گردشگری وجود دارد.

وی اضافه کرد: این اتفاق به خصوص برای محدوده تهران که خودش با حومه تهران و قم و قزوین، حدود 20 میلیون نفر می‌شوند، می‌افتد؛ همه حتی از شهرهای دیگر مانند اصفهان در ایام تعطیلات به سمت گیلان و مازندران راه می‌افتند تا ایام خوبی را در کنار خانواده داشته باشند اما باید در نظر داشت که این مناطق، آیا گنجایش حضور این همه گردشگر را دارد؟

استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با بیان اینکه ما باید مقصدآفرینی در گردشگری برای فصول مختلف داشته باشیم تصریح کرد: این مناطق در کشور وجود دارد اما به مردم معرفی نشده است و باید هر چه زودتر سیستم معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به مردم را ساماندهی کنیم.

مطیعی با بیان اینکه در غرب کشور، در آذربایجان و استان‌های دیگر، بسیاری از مناطقی را داریم که استعداد خوبی از نظر گردشگری دارند ولی برای مردم شناخته شده نیست خاطرنشان کرد: مردم مقاصد گردشگری را مخصوصاًدر تابستان در گیلان و مازندران می‌دانند که این اتفاق در تعطیلات سبب می‌شود که هجوم ناهمگونی به این مناطق وارد شود و مشکلاتی برای مدیران این مناطق به همراه بیاورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار