عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

هنوز اتفاقی در عرصه اقتصاد کشور رخ نداده!

مقاومت ما و مدیریت تحریم‌ها به دشمنان فهماند که دیگر نمی‌توانند از طریق تحریم به اهداف خودشان برسند. هنوز اتفاقی در عرصه اقتصاد کشور رخ نداده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۰۳۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج، عبدالکریم رجبی ضمن قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای اظهارداشت:موفقیت چشمگیر جمهوری اسلامی درمذاکرات هسته ای با قدرت های بزرگ جهانی جز با حمایت های مقام معظم رهبری،مدیریت هوشمندانه رییس جمهور و پشتیبانی قاطع ملت از دولتمردان به دست نمی آمد.

نماینده مردم مینودشت درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به دست‌یابی به توافق هسته ای کشور با پنج قدرت جهانی، گفت:ملت ایران طی چند سال اخیر شرایط سختی را تحت فشار رکود، تورم و بیکاری تحمل کرده اند، اما اگر همین ایستادگی و مقاومت نبود، امروز در مذاکرات نمی توانستیم این چنین قاطع در برابر زیاده خواهی ها ایستادگی کنیم.

مدیریت دولت برای پول های بلوکه شده

رجبی با بیان اینکه ما سال ها ازسوی استکبار جهانی و دولت های غربی تحت تحریم های ظالمانه قرار گرفتیم، ادامه داد: با توجه به نظری که دولت و متولیان اقتصادی درحوزه مدیریت پول های بلوکه شده در کشور دارند ورود این اموال به کشور به تدریج در رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه هنوز شرایط رکودی برطرف نشده و با وضعیت مطلوب، فاصله نسبتا زیادی داریم، افزود:اما مقاومت ما و مدیریت تحریم‌ها به دشمنان فهماند که دیگر نمی‌توانند از طریق تحریم به اهداف خودشان برسند.

نقش پول‌های بلوکه شده در اقتصاد مقاومتی

رجبی با بیان اینکه باید پول‌های بلوکه شده را درعملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی به کار برد،تصریح کرد: اگر قدرت‌های جهانی به چشم خود شاهد مدیریت هوشمندانه اقتصادی در کشور نبودند، امروز به سادگی حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نمی شدند.

وی خواستارآمادگی مسئولان برای مدیریت مطالبات جامعه شد و اظهارداشت:بعد از توافق، چندماه زمان نیاز داریم تا پس از طی مراحل اجرایی ازسوی ایران و غرب، آثار برداشته شدن تحریم ها به طورکامل خود را نشان دهد،این درحالی است که مردم خسته از فشارهای چند سال اخیر،انتظار دارند به سرعت مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با بیان اینکه مردم می گویند مشکلات چند سال اخیر ناشی از فشارهایی خارج از اراده دولت بوده و هم اکنون زمان حل مشکلات فرا رسیده است،افزود:با این تفاسیر، هم اکنون درشرایطی به سر می بریم که هنوز اتفاقی به طورعملی در عرصه اقتصاد کشور رخ نداده، ولی انتظارات به یکباره افزایش یافته است.

تمام مشکلات اقتصادی در تحریم خلاصه نمی شود

رجبی با تاکید براینکه تمامی مشکلات اقتتصادی درتحریم خلاصه نمی شود، عنوان کرد:همان طور که قبلا هم بارها گفته شده،اقتصاد ما با و بدون تحریم ازمشکلات ساختاری نظیر بهره وری پایین رنج می برد که از این پس باید جدی تر از قبل به درمان این مشکلات پرداخت.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، ماه های اول بعد از توافق ممکن است شوک هایی به اقتصاد کشور وارد شود، اظهارداشت: البته اتفاق بسیار مبارکی که هم اکنون می افتد این است که قیود و محدودیت های تحمیلی از اقتصاد ما برداشته می شود و دیگر بسته به هنر ما است که چطور بتوانیم از این شرایط مساعد، برای شکوفایی استفده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار