بازديد مسئولان و خبرنگاران استاني و محلي از سد عمارت/فرماندار مغان:سد عمارت 30 درصد پیشرفت دارد

مدير عامل آب منطقه‌اي اردبيل و مسئولان شهرستان گرمی به‌ همراه خبرنگاران استاني و محلي از مراحل مختلف آماده‌سازی سد عمارت گرمی بازدید کردند.
کد خبر: ۸۵۵۴۰۹۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، داوود نجفیان، در بازديد از سد عمارت كه با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان گرمي و تعدادي از مسئولان شهرستان صورت گرفت؛ اظهاركرد: سد عمارت در حال حاضر 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه امسال بدليل تزريق اعتبار لازم از صندوق توسعه ملی برای این پروژه نزديك 20 درصد شاهد پيشرفت فيزيكي در اين سد خواهيم بود.

وي جلوگيري از خروج آب رودخانه دره رود، توسعه و بهبود اراضي مرتعي و ديمزار، اشتغال زايي وجلوگيري از مهاجرت و افزايش توليدات كشاورزي و دامي و ايجاد صنايع وابسته و تامين نايزها ي زيست محيطي را ازجمله اهداف اين پروژه اي عظيم عنوان كرد.

نجفيان با بيان اينكه توجيه اقتصادي بالا و داشتن مصالح مورد نياز در كنار پروژه ازمزيت اين پروژه است؛ افزود: تنها دغدغه در بحث تملك مخزن است كه اين موضوع نيز به نوعي حل شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل با بيان اينكه كمتر از 1/3 متوسط جهاني آب داريم و جمعيت ما هم در حال رشد است؛ گفت: كارها بخصوص در امر كشاورزي بشكل سنتي جوابگو نخواهد بود و بايد با صنعتي كردن كارها و مديريت منابع آب حداكثر بهره برداري لازم صورت گيرد.

نجفیان با بيان اينكه استفاده از منابع آبي ما بيش از استاندارد جهاني است؛ گفت: بر اساس استانداردهای جهانی باید ۴۰ درصد منابع آبی مصرف شده و مابقی ذخیره شود، اضافه کرد: هر چند این وضعیت را وضعیت پایدار می گویند اما در عمل وضعیت مصرف در کشور و استان نزدیک به ۸0 درصد منابع است.

وی بخش عمده مصرف را متوجه حوزه کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه منابع جدید آبی برای ترمیم منابع از دست رفته نداریم تنها دو راهکار افزایش راندمان و کاهش مصرف کشاورزی معقول و منطقی به نظر می رسد.

نشست خبري مدير عامل آب استان و امام جمعه و فرماندار شهرستان گرمي براي پاسخ گويي به سوال خبرنگاران و تجليل از خبرنگاران فعال از بخش هاي پاياني برنامه بود.

ارسال نظرات