خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

کیفیت کالای ایرانی باید ارتقا یابد

خبرگزاری بسیج: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کیفیت در تولید از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: کالای ایرانی باید علاوه بر کیفیت از استانداردسازی،کمیت، بهره وری و بازدهی مطلوبی برخوردار باشند.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۴۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به واردات کالاهای خارجی و تولیدات داخلی، افزود: چنانچه تولیدات داخلی با کالای خارجی وارد رقابت شود، کیفیت کالای ایرانی ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: تولیدات داخلی باید به گونه ای عرضه شود که علاوه بر مزایا آن، امکان صادرات داشته باشد و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرهنگ سازی در خرید و تولید کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: چنانچه کالای از نظر کیفیت نامطلوب باشد مصرف کننده باید بتواند برای دفاع از حقوق خود کالا را پس دهد و دستگاه های نظارتی نیز باید در این زمینه فعال باشند.

وی با بیان اینکه کالای خارجی 100درصد تضمین کننده کیفیت برتر نیست، تصریح کرد: کالاهای خارجی گران و در مقایسه با کالای داخلی از کیفیت نسبی برخوردار هستند و در مواقعی هم امکان دارد که کالای بی کیفیت به دست مصرف کننده برسد بنابراین اینجاست که تولیدکنندگان داخلی باید همه تلاش خود را در کیفیت برتر و استاندارد بودن تولیدات خود اختصاص دهند تا فرهنگ مصرفی خرید کالای داخلی برای مصرف کننده نهانی شود.

اسماعیل سعیدی با توجه به اینکه واردات کالای قاچاق یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان داخلی است، بیان داشت: با حمایت از تولید داخلی، ارایه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان و ایجاد مشوق های حمایتی و صادراتی باید تلاش کرد تا با جلوگیری از واردات غیر رسمی، شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شکوفا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها