خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد خرمبید عنوان کرد

10 درصد از جمعیت خرمبید زیرپوشش کمیته امداد قرار دارد

مدیر کمیته امداد خرم‌بید با اشاره به وجود بیش از 200 واحد سنگ‌بری، صنعتی و تجاری در این شهرستان از زیرپوشش کمیته امداد قرار داشتن 10 درصد از جمعیت خرم‌بید ابراز تأسف کرد.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۶۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از خرم‌بید، محمدتقی ملایی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت کمیته امداد این شهرستان برگزار شد با گرامی‌داشت یاد شهید صارمی و با تکریم جایگاه خبرنگاران از مساعدت اصحاب رسانه در انعکاس عملکردها، مشکلات، درخواست‌ها و مسائل کمیته امداد در راستای فقرزدایی این شهرستان تقدیر کرد.

مدیر کمیته امداد خرم‌بید بابیان اینکه در این شهرستان بیش از 200 واحد سنگ‌بری، صنعتی و تجاری فعال است تصریح کرد: فقرا و محرومان و کمک نمادین به آنان نباید زمینه پیشرفت تجاری و کسب‌وکار افراد شود بلکه باید با خلوص نیت و در راستای کسب رضای اللهی برای فقرزدایی بکوشیم.

وی به وجود دو مرکز نیکوکاری در خرم‌بید و خدمت 33 نیروی رسمی و قراردادی در کمیته امداد این شهرستان اشاره و عنوان کرد: کمیته امداد خرم‌بید با خدمت به 2 هزار و 427 خانوار نیازمند حدود 5 هزار و 156 مددجو را زیرپوشش قرار داده و در راستای کمک موردی به حدود 600 خانوار مستضعف می‌کوشد.

ملایی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 260 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد خرم‌بید قرار دارند از ارائه خدمات به 17 خانواده زندانی، 138 دانشجو و بیش از یک‌هزار دانش‌آموز و... خبر داد بیان داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای از دیگر عملکردهای کمیته امداد خرم‌بید است که سال گذشته در قالب این خدمت 3 هزار و 216 مددجو بهره‌مند شدند که نتیجه مثبت آن در کاهش آمار طلاق این شهرستان آشکار شد.

مدیر کمیته امداد خرم‌بید به بهره‌مندی 95 مددجو از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین شرکت 147 نفر در اردوهای تربیتی این نهاد اشاره و عنوان کرد: طی سال‌های گذشته یک‌هزار و 294 طرح اشتغال‌زایی مددجویی که 150 طرح مربوط به سال گذشته است توسط کمیته امداد خرم‌بید هدایت، حمایت و نظارت ‌شده و به نتیجه رسید.

این مسئول با اشاره به آیات و روایات متعدد در راستای کمک، حمایت و محبت از خدمت کمیته امداد خرم‌بید به 155 یتیم نیازمند خبر داد و افزود: 880 حامی خیر و نوع‌دوست از ایتام زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان حمایت می‌کنند که 60 درصد از این حامیان بومی هستند.

ملایی در پایان سخنان خود بابیان اینکه خبرنگاران امانت‌دار مردم و نظام‌اند که باقدرت قلم خود وظیفه سنگینی در انعکاس حقایق به‌عهده‌ دارند مساعدت بیشتر و بهتر اصحاب رسانه در انتشار اخبار و واقعیت زندگی نیازمندان و هشدار و تشویق مسئولان، اغنیا و خیران در فقرزدایی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و فقرا موجب رفع بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد امنیت و آسایش اجتماعی می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در خرم‌بید که در راستای انعکاس اخبار، مسائل و عملکردهای کمیته امداد این شهرستان فعالیت می‌کنند تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها