وجود بیش از 3000 یادمان در استان/دلاوری و خاطرات شهدا و رزمندگان استان به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه دلاوری ها, ایثارها, خاطرات و مظلومیت شهدا و رزمندگان استان به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است، گفت:برگزاری دوره تربیتی راویان نور شمالغرب گامی در جهت معرفی و تبیین دلاوری مردم این استان است.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۱۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزار ی بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت القدس در مراسم افتتاحیه نهمین دوره آموزشی راویان نور کشور که در کردستان برگزار شد اظهار داشت: تاریخ و حماسه دفاع مقدس باید زنده بماند و نسل به نسل منتقل شود تا به کسانی که جنگ را ندیدند به درستی انتقال داده شود.

وی گفت: هر چند مدتی است که بحث روایت و روایت گری شروع شده اما امروز یکی از آسیب های شناسایی شده در بحث روایتگری به تحریف کشیدن خاطرات دفاع مقدس حتی توسط تعدادی از یادگاران دفاع مقدس است که امیدوارم با برگزاری این چنین دوره هایی بتوانیم راویانی تربیت کنیم که به درستی خاطرات دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهند.

سردار فلاح بر لزوم تربیت راویان شمالغرب تاکید کرد و افزود: امروز بعد از گذشت بیش از 35 سال از جنگ هنوز نتوانستیم دلاوری ها, ایثارها, خاطرات و مظلومیت شهدا و رزمندگان استان کردستان را به نسل جوان انتقال دهیم و برگزاری دوره تربیتی راویان نور شمالغرب گامی در جهت معرفی و تبیین دلاوری مردم این استان است.

وی به شهید شدن 5 تن از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با عوامل ضد انقلاب در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: کردستان سرزمین شهدای مظلوم است که باب شهادت در کردستان هنوز باز است و سنگرنشینی در این استان هنوز وجود دارد و هر چند وقت یکبار عزیزان ما مانند گذشته در این استان در سنگرها دفاع میکنند و شهید می شوند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس تاکید کرد: در نقطه نقطه استان کردستان دفاع صورت گرفته و امروز باید بتوانیم تمام دلاوری, ایثار و مظلومیت شهدا و ایثارگران این خطه را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: هر چند در کردستان بیش از 3000 یادمان وجود دارد اما تا امروز فقط 8 یادمان آن آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال نظرات