پل معلق مشگین‌شهر ظرفیت میزبانی از کمپ تیم ملی ورزش‌های هوایی را دارد

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور گفت: برگزاری جشنواره ملی پاراگلایدر در دامنه سبلان و در منطقه نمونه گردشگری نور سبلان، پروژه پل معلق را برای میزبانی کمپ تیم ملی آماده می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۲۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، سردار احمد سلیم‌آبادی، رئیس ورزش های هوایی کشور در جریان بازدید از جشنواره ملی پاراگلایدرها در مشگین‌شهر اظهار داشت: مشگین‌شهر بهترین بستر برای صعود و فرود پرواز خلبانان بوده و برگزاری این جشنواره، منطقه نمونه گردشگری را برای میزبانی کمپ تیم ملی آماده می‌کند تا پل معلق به یک پروژه فراملی تبدیل شود.

وی افزود: آماده شدن بستر ورزش های هوایی در این شهرستان به دلیل برخورداری از آب و هوای مساعد و کوهستان های مناسب با منظره زیبا در حین پرواز، عاملی مهمی برای توسعه ورزش های گلف، کوهنوردی، ایجاد دیواره سنگ‌نوردی و جان پینگ و سایر ورزش های مهیج در این شهرستان است.

سلیم‌آبادی تصریح کرد: تنها عاملی که سبب شناساندن مشگین شهر در سراسر کشور می شود قابلیت های گردشگری و جاذبه های تاریخی این شهر بوده که با افتتاح پل معلق و برگزاری جشنواره ملی پاراگلایدرها حرکت خوبی برای معرفی ظرفیت های کم نظیر آب گرم و مناطق کوهستانی این شهرستان انجام شده و با ادامه این روند این شهر به عنوان قطب مهم توریسم ورزشی در کشور شناخته می شود.

رئیس ورزش های هوایی کشور بیان کرد: هم اکنون در سطح کشور 10 کمیته ورزش های هوایی وجود دارد و در این جشنواره از استان های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، سمنان، زنجان، کرج اردبیل و مشگین شهر حضور دارند که تا روز جمعه اختتامیه این جشنواره سفر خلبان ها به این شهر ادامه دارد.

سلیم آبادی گفت: رشته ورزش های هوایی با 23 سال قدمت جزو ورزش های جوان کشور بوده که با محدودیت مربی در این رشته، شاهد استقبال خوبی از سوی جوانان و علاقمندان به این ورزش هستیم که با پیروزی جوانان در مسابقات بین المللی در صدد توسعه این ورزش در سراسر ایران هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه سال گذشته هم اکنون در صدد راه اندازی باشگاه پرواز هوایی با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تجهیز امکانات و عضوگیری در این ورزش هستیم که در صورت راه اندازی باشگاه پرواز شاهد خروجی اقتصادی خوبی از این ورزش می شویم.

رئیس ورزش های هوایی کشور تصریح کرد: با توجه به این که مسئولان و سرمایه گذار پل معلق اعلام آمادگی کردند تا هر سال میزبان این جشنواره باشند باید در زمینه تبلیغات به حد کافی برنامه ریزی شود چراکه برای برگزاری این جشنواره تبلیغات انجام شده کافی نبوده و خیلی از خلبان ها برای شرکت در این پروازها اظهار بی اطلاعی می‌کردند.

سلیم آبادی گفت: با ایجاد کمپ تیم ملی در این شهرستان، پل معلق به عنوان پروژه فراملی معرفی شده و در آینده نزدیک با برگشت سرمایه شاهد توسعه مکان های تفریحی و رفاهی پل معلق می شویم و این شهرستان مقصد سفر خیل عظیم مسافران می شود.

ارسال نظرات