خبرهای داغ:
در راستای ترویج فرهنگ حجاب صورت گرفت

برگزاری نخستین همایش علمی و فرهنگی «حریم ریحانه» در اقلید

نخستین همایش علمی و فرهنگی «حریم ریحانه» امروز با حضور پرشور زنان و دختران اقلیدی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سالن امام رضای این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۸۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از اقلید، با مدیریت اجرایی آموزش‌وپرورش و همکاری دبیرخانه جشنواره نسیم ولایت، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، آموزشکده فنی دخترانه، اصناف، زنان خیر شهرستانی، بسیج خواهران، شورای شهر، امور بانوان فرمانداری، کانون حضرت خدیجه (س) و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دختران بعدازظهر امروز همایش «حریم ریحانه» در این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه اقلید در این همایش که با حضور مدیر آموزش‌وپرورش، دبیر جشنواره نسیم ولایت، زنان و دختران بسیجی و کارکنان زن ادارات شهرستانی در سالن امام رضای این شهرستان برگزار شد با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف و رهروی بانو فاطمه معصومه (س) بودن سعادت بزرگی بوده که نصیب زنان و دختران ایران‌زمین شده است.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به آیات و روایات اسلامی و قرآنی تصریح کرد: حفظ حیثیت و جایگاه شخصیتی همان‌گونه که بر زنان واجب شده بر مردان نیز لازم است چراکه در قرآن سفارش و توصیه‌های فراوانی در حفظ حجاب پاک‌دامنی و دوری از گناه دست، چشم و زبان و... به زن و مرد شده است.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه حجاب ممنوعیت نیست بلکه مصونیت است عنوان داشت: جایگاه زنان آن‌قدر والاست که باید گوهر وجودشان به‌خوبی محافظت شود ازاین‌رو می‌توان حجاب را یکی از بهترین و اثرگذارترین عامل در حفظ حرمت و ارزش وجودی زن دانست.

طالبی بابیان اینکه 99 درصد تربیت فرزند به عهده مادر است بر تلاش و دقت بیشتر زنان در این امر مهم تأکید کرد و افزود: تأثیر تربیت مادران حتی یک مادر کم‌سواد از تلاش تمام بشر در تربیت فرزند بیشتر و مهم‌تر است پس مادران باید بکوشند تا با تربیت صحیح فرزندان موجب پیشرفت و ترقی ایران اسلامی شوند.

سخنران دیگر این همایش، یکی از پژوهشگران تاریخ اسلام و تشیع بود که با بزرگداشت دهه کرامت به بحث در زمینه گسترش حجاب و عفاف در جوامع بشری پرداخت.

 محمدجواد ترابی بیان داشت: در دنیای امروز ارزش حجاب و عفاف حتی در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز شناخته‌شده به‌طوری‌که با نگاهی اجمالی به اخبار جهان از حمایت از حجاب در کشورهای مختلف جهان تأثیر و نقش حجاب شناخته می‌شود.

ترابی بابیان اینکه حجاب صدمه‌ای به زیبایی زن نمی‌زند تصریح کرد: حجاب مصونیتی برای زن به وجود می‌آورد که ترویج و گسترش آن در جهان اثبات این واقعیت است به‌طوری‌که حتی به زنان مسلمان اختصاص ندارد.

همچنین رئیس همایش حریم ریحانه در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: این همایش باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بیان ارزش وجودی زن و نقش او در فرهنگ، اخلاق، اقتصاد و پیشرفت خانواده برگزار شد.

اعظم سالاری عنوان داشت: پوشیده بودن زن در جامعه موجب تقویت بنیان خانواده و حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال وی می‌شود.

وی بابیان اینکه خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصونیت از آفات و حفظ حریم وی قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم موجب اعتلای شخصیت آنان است افزود: با توجه به تلاش دشمنان ایران اسلامی در راستای نابودی و تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه لازم به‌نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش ارتقای آگاهی زنان از مکر دشمن است.

سالاری بیان کرد: کسانی که حجاب زنان ما را ممنوعیت تلقی می‌کنند در راستای گسترش حجاب در کشورهای خود می‌کوشند.

رئیس همایش حریم ریحانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در حاشیه این همایش تصریح کرد: بیان نقش سازنده زنان در اقتصاد خانواده و موفقیت اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف این همایش بوده تا زنان با توجه به استعدادها و امکانات خود در این راستا تلاش کنند.

سالاری در پایان سخنان خود با اشاره به ارائه بیش از 40 مقاله در زمینه‌های نقش اخلاق در ترویج فرهنگ عفاف، رویکرد اخلاق اسلامی به حجاب، حجاب زبان، نقش حجاب در تداوم زندگی خانواده، مبانی اعتقادی و فلسفه اسلامی، تاریخچه حجاب در اقلید، حجاب در آیینه تاریخ و چرا حجاب اشاره و عنوان داشت: سه مقاله برتر در این همایش معرفی و تشویق می‌شود.

به گزارش فارس، مولودی‌خوانی، قرائت مقاله‌های برتر و سرودخوانی از دیگر برنامه‌های این همایش بود همچنین نمایشگاه هنرهای دستی بانوان اقلیدی در حاشیه این همایش برگزار شد که زنان هنرمند و مجری طرح‌های اشتغال خانگی کارها و هنرهای دستی خود را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها