روش‌های نوین کشاورزی در اردبیل ترویج شود

استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود با توسعه روش‌های نوین کشاورزی نظیر استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود تا اردبیل یکی از قطب‌های فراملی در این حوزه باشد.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۳۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، در جلسه اتاق فکر بخش کشاورزی استان اردبیل ظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت‌های کم‌نظیر و گاه بی‌نظیری در بخش کشاورزی دارد که می‌توان با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها توسعه و عمران همه‌جانبه استان را شاهد باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: استفاده حداکثری از موهبت‌های الهی نهفته در این حوزه، در گرو اندیشه‌ورزی و روزآمد کردن فرآیندهای کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.

وی افزود: تردیدی نیست که ارتقای بهره‌وری در این حوزه با توسعه سیستم‌های آبیاری نوین، اصلاح الگوی کشت و اقداماتی از این قبیل می‌تواند چنان انقلابی در تولید محصولات کشاورزی ایجاد کنند که استان ما را به یکی از قطب‌های فراملی در این حوزه تبدیل و تعداد کثیری از جویندگان کار را به نحو آبرومند صاحب شغل کند.

خدابخش دستگاه‌های دخیل را به ارائه طرح های کارشناسی در این باره فراخواند و گفت: در ارائه این طرح‌ها فرصت جدید پیش آمده برای صادرات از مسیر منطقه آزاد تجاری استان هم باید مد نظر باشد و با توجه به این امر طرح‌ها و برنامه‌ها در این حوزه طراحی و تدوین شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای راهیابی به بازارهای جهانی، در کنار استفاده از موقعیت منطقه آزاد تجاری، باید به ارتقای کیفیت تولیدات و رساندن آن به شاخص‌ها و معیارهای جهانی تدبیر شود تا در این حوزه بتوانیم بازارهای خوبی را برای محصولات خود در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کنیم.

وی با اشاره به توسعه چشمگیر کشت گلخانه‌ای در نقاط مختلف جهان از مدیران جهاد کشاورزی استان خواست با مطالعه استانداردهای بین‌المللی و تطبیق نتایج آن با اقلیم استان، بهترین و تخصصی‌ترین مشاوره‌ها را به متقاضیان واقعی سرمایه‌گذاری در زمینه گلخانه‌ها ارائه کنند.

ارسال نظرات