رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

آغاز اعزام ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد به عتبات از هفته آینده

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز اعزام مددجویان به عتبات از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۶۵۲۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جریان بازدید از اردوگاه شهید آوینی اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و نگاه کمیته امداد به جامعه هدف در بالاترین سطح به مسائل فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و تمام اردوگاه‌های دانش آموزی باید برنامه‌های فرهنگی را به صورت مرتب برگزار کنند. یکی از اقدامات خوب کمیته امداد در طول سالیان گذشته برگزاری سفرهای زیارتی برای مددجویان بوده که امسال نیز از محل اجرای این طرح 100 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین گفت: امسال با رایزنی با سازمان حج و زیارت در مورد اعزام مددجویان به عتبات تصمیماتی گرفته شد و تا پایان سال 10 هزار نفر به عتبات اعزام می‌شوند و هزینه سفر مددجویان توسط خیرین تأمین خواهد شد.

فتاح در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال نیز گفت: در این زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای و پرداخت وام خودکفایی به مددجویان در دستور کار قرار دارد و با رایزنی‌های انجام شده با بانک مرکزی و بانک‌های عامل امسال به صدهزارنفر وام خودکفایی اعطا می‌شود.

وی در پایان در خصوص آخرین اقدامات در مورد فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد گفت: مقدمات این کار در حال پیگیری است و به زودی خبرهای جدیدی در این زمینه اعلام می‌شود.

همچنین در این بازدید محسن ولیئی رئیس کمیته امداد استان تهران نیز گفت: این دوره اردوهای آموزشی سی‌وسومین دوره است و 850 دانش آموز از هشت استان کشور در اردوگاه شهید آوینی حضور دارند.

وی ادامه داد: 14 هزار و 800 دانش آموز و سه هزار و 600 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد دانشگاه تهران هستند و 740 دانش آموز مددجوی تهرانی در این طرح به اردوگاه‌های سایر استان‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس کمیته امداد استان تهران با اشاره به اعتبار 9 میلیاردتومانی کمیته امدد در بخش فرهنگی تصریح کرد: این مبلغ اعتبار حاکی از دقت رئیس جدید کمیته امداد به برنامه‌های فرهنگی است.

ارسال نظرات