حجت‌الاسلام محمدیان در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

جریانی می‌خواهند با استفاده از توافق زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها گفت: جریان امروز می‌خواهد توافق را یک گام اول جا بزند که آغاز گام‌‌های دیگری برای عادی‌سازی روابط با آمریکا و این جریان توافق را فرصتی می‌داند که زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازد.
کد خبر: ۸۵۵۷۳۱۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در چهارمین روز از شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به فعالیت دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی گفت: هر فردی که صاحب اندیشه و اهداف والا است و دوست دارد تأثیرگذار و تحول‌آفرین باشد اگر در تشکلی هم فعالیت کند می‌تواند تحول ایجاد کند و اثربخش باشد.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان حاضر در نشست گفت: شما باید به عنوان فردی که در تشکل فعالیت می‌کنید باید بدانید و وقت بگذارید تا بتوانید تأثیرگذار باشید.

حجت‌الاسلام محمدیان تأکید کرد: عناصر تحول آفرین متعدد است و مهم‌‌ترین بخش این است که به ریشه‌ها توجه کنیم. همانطور که یک نخبه هم درخت را می‌بیند و هم ریشه را شما نیز سعی کنید به ریشه‌ها توجه کنید و بدانید ریشه‌ای‌ترین مسئله در شرایط امروز برای تشکل شما چیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها اظهار داشت: یک تشکل موفق و تأثیرگذار تشکلی است که به فهم درستی از مسائل برسد و برای این مسائل برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: عرصه‌ای که از همه ریشه‌ای‌تر است عرصه فکری و بنیان‌های معرفتی است. کسانی که در عرصه تشکیلاتی به این مسئله بی‌اعتنا بودند و کم‌توجهی کردند و به سراغ مسائل سیاسی و اجتماعی رفتند با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده‌ و حتی دچار پس رفت و انحطاط شده‌اند.

محمدیان اظهار داشت: مهم‌ترین بحثی که در عرصه فکری و معرفتی باید به آن توجه کرد و پرداخت بحث اخلاق است و از همه بیشتر اهمیت دارد که بدانیم برای چه تلاش می‌کنیم و وقت خود را برای چه صرف می‌کنیم؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها با بیان اینکه باید هر کاری می‌کنیم برای خدا باشد، افزود: ما باید هر کاری می کنیم برای خدا باشد شهرت را کنار بگذاریم و با خدا معامله کنیم زیرا همه چیز در دست خداست.

محمدیان اضافه کرد: اگر حضرت علی در تاریخ این چنین سرافراز مانده و این همه عاشق بعد از 1400 سال دارد به خاطر این است که راه خدا را انتخاب کرد و ما نیز اگر راه خدا را بپذیریم از برکات آن بهره‌مند خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: در این عرصه باید بدانیم مهم‌ترین موضوع چیست که می‌تواند همه موضوعات دیگر را تحت ‌الشعاع قرار دهد. به نظر می‌رسد در بحث‌های سیاسی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع بحث تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه است که این تقابل با تحقق انقلاب در کشور ما ساختار پیدا کرد و نظام‌مند شد.

محمدیان تصریح کرد: از انجمن‌های اسلامی انتظار می‌رود که به چند سوال پاسخ دقیق و علمی بدهند. اولین سوال این است که زمینه‌ها و دلایل تقابل انقلاب با فرهنگ غرب و نظام سلطه چیست، چه مؤلفه‌هایی در مکتب اسلام است که با تضاد در فرهنگ غرب است که برای پاسخ به این سوال باید با فرهنگ غرب آشنا باشید و این همان کار عمیقی است که رهبر معظم انقلاب از مجموعه‌های دانشجویی انتظار دارند.

وی تصریح کرد: سوال دومی که باید به آن پاسخ دهید این است که نقطه‌های قوت انقلاب اسلامی در تقابل با فرهنگ غرب و نظام سلطه چیست و در این 4 دهه گذشته به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم. شناخت این مسائل نقاط قوت و نقشه راه را تبیین می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها گفت: سوال سوم این است که نظام سلطه چه امتیازاتی در این تقابل دارد و به چه امتیازاتی دست پیدا کرده است. شناخت دشمن یک اصل استراتژیک است و باید نقاط ضعف و قوت دشمن را بشناسیم که قدرت رسانه‌ای آنها از نقاط قوت و دروغ و دغل‌بازی آنها از نقاط ضعف آنهاست.

وی تأکید کرد: آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است و در 50 سال گذشته حداقل در 50 کشور دخالت نظامی داشته و هیچ کشوری در غیر اروپا وجود ندارد که آمریکا بخواهد حضور پیدا کند و مردم به مخالفت با آن بلند نشوند چون اعتبار خود را از دست داده است.

حجت‌الاسلام محمدیان یادآور شد: سوال چهارم این است که نقشه راه در این تقابل چیست و راهبردهای اصولی ما برای رسیدن به موفقیت چه راهبردهایی است.

وی گفت: راهبرد اصولی ما پیشرفت درون‌زا، احیای چهره بزک شده استکبار و حمایت از مردم مظلوم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها خاطرنشان کرد: سوال پنجم این است که دشمن از چه راه‌هایی برای مقابله با جمهوری اسلامی بهره می‌برد و برای زمین‌گیر کردن ما چه کارهایی انجام می‌دهد؟ سبک زندگی که ترویج می‌دهند و ادبیات‌سازی جدیدی که تولید می‌کنند از راهبردهای دشمن است.

محمدیان خاطرنشان کرد: سوال ششم این است که نقاط ضعف ما که موجب آسیب خوردن‌مان می‌شود چیست و چه تهدیداتی برای ما وجود دارد؟ ما اگر بتوانیم به این 6 سوال پاسخ علمی و مستند بدهیم در این تقابل دست بالا را خواهیم داشت همانطور که تا به حال داشته‌ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: امروز مهم‌ترین بحث کشور ما بحث تحقق هسته‌ای است که بیم‌ها و امیدهایی را پدید آورده و برخی از شادی در پوست خود نمی‌گنجند و برخی‌ها نیز نگرانند.

وی افزود: در بحث توافق هسته‌ای کارشناسان موضوع را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند و داده‌ها و ستانده‌ها را مقایسه خواهند کرد.راه نقد و بررسی کاملا باز است تا بدانیم چه اتفاقی افتاده و انتظار می‌رود با دلسوزی و با نگاه عمیق و با مصلحت‌اندیشی برای اصل نظام این مسئله را به سرانجام برسانیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: این توافق هر چه باشد موضوعی است که حاشیه آن از خودش اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بالاخره توافق انجام شده یا تأیید می‌شود یا نمی‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین بحث جانبی در موضوع توافق این است که جریانی از خارج کشور و به تبع آن در داخل کشور به دنبال بهره‌برداری سیاسی و فرهنگی از این توافق هستند. این جریان می‌خواهد توافق را یک گام اول جا بزند که آغاز گام‌های دیگری برای عادی‌سازی روابط ایران با آمریکاست. یعنی بحث تقابلی که یکی از مهم ترین آرمان‌های انقلاب است را زیر سوال می‌برد.

محمدیان خاطرنشان کرد: برخی ها از عنوان شکستن تابو استفاده می‌‌کنند. این جریان را که اسمش را می‌توان جریان سازش یا سلطه پذیر گذاشت توافق هسته‌ای را فرصتی می‌داند که زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازد.

وی افزود: این جریان می‌گوید چاره‌ای نداریم که با قدرت جهانی بسازیم و هر چه مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکرات ما فقط در بحث هسته‌ای بود این‌ها می‌گویند ما همه مسائل مانند حقوق بشر را می‌توانیم با مذاکرات حل کنیم.

وی افزود: یک عده‌ای که سال‌ها پیش با صراحت گفتند ما غلط کردیم که از دیوار سفارت بالا رفتیم و حاضریم دست گروگان‌ها را ببوسیم و از آنها عذرخواهی کنیم امروز می‌خواهند جریان انقلابی را وادار کنند که آنها نیز بگویند ما اشتباه کردیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: مطمئنا تا فرزندان امام (ره) و مقام معظم رهبری زنده هستند اجازه نخواهند داد خواب این جریان تعبیر شود و در این کشور سلطه آمریکایی برنخواهد گشت و کسانی که قطب‌نمای قلب‌شان به سمت کاخ سفید است بدانند که مردم مابا 36 سال مقاومت اجازه رابطه با استکبار را نمی‌دهند.

ارسال نظرات