خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا:

باید دیدگاه های رهبر انقلاب در حوزه هنر دغدغه هنرمندان شود

کد خبر: ۸۵۵۷۴۰۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا ساعتی پیش در نشست مربیان حلقه های صالحین این سازمان با تاکید به اشرافیت هنرمندان در خصوص مسائل روز و موضوعات مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب، گفت: امروز باید دیدگاه های رهبری در حوزه هنر دغدغه هنرمندان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد اسکندری با اشاره به برخی تحلیل های سطحی در خصوص توافق هسته ای، افزود: هنرمندان باید به عنوان پیشقراولان جامعه مانع از نفوذ این تحلیل ها در بین عموم مردم شوند.

وی اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب خواند و اظهار کرد: در این دو مقوله نیز هنرمندان می توانند با تاثیری که بر مردم دارند نقش آفرین باشند.

مسئول سیاسی سپاه عاشورا نیز در سخنانی با اشاره به مذاکرات هسته ای و معرفی ایران به عنوان محور شرارت در عرصه بین الملل، گفت: ایران بر اساس ادبیاتی که از گذشته داشته مخالف بمب اتمی است و این از شعر شهریار در پیام به انیشتین مشهود است.


علی حسین هاشم پور، افزود: کشورهای مقابل ایران در 1+5 که مدام از تمدن، آزادی و دموکراسی دم می زنند خود از دارندگان بمب اتم بوده و صدها و هزاران کلاهک هسته ای دارند در صورتی که نمی خواهند ایران از این فناوری به بهانه مبارزه با سلاح هسته ای برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه اعتقادات ایرانی ها و دین اسلام سلاح هسته ای را جایز نمی داند، این سوال را مطرح کرد: چرا امریکا با آن کشتاری که در هیروشیما به راه انداخت چنین فناوری را دارد ولی مانع از وجود فناوری هسته ای در ایران می شود؟

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در ادامه این نشست بر اهمیت هنر و تاثیر آن در جامعه اشاره و بیان کرد: هنر رسانه ای جهانی بوده و مرز و زبان نمی شناسد و در هر نقطه ای از جهان با مخاطب ارتباط برقرار می کند.

حجت الاسلام عباسزاده افزود: هنر از عالم خیال هنرمند نشات گرفته و در عالم عین شکل و ماهیت می یابد و مخاطب آن را از عالم عین برگرفته و در عالم ذهن خود تفسیر می کند.


وی گفت: تاثیر هنر به قدری نامحسوس است که مخاطب بی آنکه بداند آن را دریافت می کند، به همین علت باید هنرمندان با تامل و تعمق هنر خود را خلق کنند تا مخاطب با تامل در آن پیام، رمزگشایی کند.

نشست فصلی مربیان حلقه های صالحین سازمان بسیج هنرمندان پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری 29بهمن تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار