برگزاری دوره‌های آموزشی فقه بازار اسلامی برای اصناف نمین

مسئول بسیج اصناف استان اردبیل گفت: برای تحقق بازار اسلامی و رونق کسب‌وکار، دوره‌های آموزشی فقه بازار اسلامی برای اصناف نمین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۹۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، محمود وهاب‌زاده، در شورای قشر بسیج اصناف شهرستان نمین که در محل سپاه ناحیه نمین برگزار شد، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی فقه بازار اسلامی یکی از نیازهای روز جامعه برای رونق کسب‌وکار واحدهای صنفی است.

مسئول بسیج اصناف استان اردبیل گفت: قشر اصناف در هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی ایفا کرده و در همه حال از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است.

وی افزود: اصناف ویترین یک شهر بوده و میهمانان و مسافران هنگام ورود به شهر باید حال و هوای اسلامی حاکم بر بازار را درک کنند.

این مسئول تقویت نماز اول وقت توسط بازاریان را یکی دیگر از اهداف پیش روی بسیج اصناف عنوان کرد.

*تحول اقتصادی اصناف نمین نیازمند اقدامات اساسی است/اصناف هویت شهر هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نمین در ادامه این جلسه اظهار کرد: تحول اقتصادی اصناف نمین نیازمند تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات زیربنایی و اساسی است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ذاکر گفت: مسئولان شهرستانی باید زمینه لازم را برای جذب مسافران و گردشگران را فراهم کنند.

وی در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری جلساتی با حضور فعالان و کارشناسان اقتصادی و مسئولان متولی شهرستان شد تا قدمی در جهت تحول وضعیت اقتصادی اصناف انجام شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نمین افزود: اصناف، هویت یک شهر بوده و بازار در ترویج فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارد.

* فعالیت 1500 واحد صنفی در نمین

رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان نمین در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت اصناف در این شهرستان اظهار کرد: در سطح شهرستان نمین یک هزار و 500 واحد صنفی، دو اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف فعالیت می‌کند.

علی جان خسروی گفت: گذراندن دوره‌های آموزشی فقه بازار اسلامی برای افرادی که قصد اخذ پروانه کسب یا تمدید آن را داشته باشند الزامی است.

وی افزود: به‌طور میانگین ماهانه در شهرستان نمین هفت پروانه کسب صدور یا تمدید می‌شود.

ارسال نظرات