برگزاری همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات،هیئت امناء مساجد در استان

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد و سالروز تشکیل بسیج مساجد و محلات همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات،هیئت امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه ها برگزار می شود
کد خبر: ۸۵۵۷۶۱۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

حسن آبادی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به نامگذاری روز 30 مردادماه بنام روز مساجد و محلات و بسیج مساجد و محلات اشاره و اظهار کرد: آگوست سال 1967 برابر با 30 مرداد ماه 1348 مسجد الاقصی به آتش کشیده شد و در آن مقطع زمانی مردم دولت های اسلامی و ادیان مسیحی اعتراضات زیادی انجام دادند تا اینکه بعد از انقلاب اسلامی اعتراضات بیشتری توسط حوزه های علمیه صورت گرفت که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران،‌ این روز به نام روز جهانی مساجد به کشورهای اسلامی پیشنهاد و به تصویب رسید و در تقویم رسمی کشور این روز به عنوان روز جهانی مساجد و محلات ثبت شد.

وی گفت: با توجه به اینکه پایگاه های بسیج مساجد و محلات از ابتدای تشکیل شجره طیبه بسیج به فرمان امام راحل، در مساجد شکل گرفت لذا روز جهانی مسجد روز بسیج مساجد و محلات نیز نامگذاری شد.

حسن آبادی افزود: به همین مناسبت برنامه های متنوعی در همه پایگاه های بسیج مساجد و محلات استان برگزار می شود
وی گفت: از جمله این برنامه ها برگزاری همایش های مشترک با حضور ائمه جماعات، هیئت های امنا و فرماندهان رده های بسیج مساجد در شهرستان ها و مراکز استان ها است.

وی بیان داشت: هر سال روز بسیج مساجد و محلات برنامه هایی در سطح کشور اعلام می شود و با اولویت مساجد و پایگاه های مقومت برگزار می شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان ادامه داد: در استان نیز برنامه های به مناسبت روز جهانی مساجد و محلات در سطح معاونت های بسیج مساجد و محلات برنامه ریزی شده و در همین راستا مقالاتی با موضوع اهمیت مسجد اقصی در ادیان ابراهیمی و اتحاد مسلمین فراخوان شده که روز جمعه 30 مردادماه برگزیده و خلاصه مقالات در بین خطبه های نماز جمعه و پایگاه هایی که نماز جمعه برگزار می شود استان قرائت می شود.

وی در ادامه به برگزاری همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات،هیئت امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های ناحیه سنندج اشاره کرد و گفت: این برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد و سالروز تشکیل بسیج مساجد و محلات در سپاه و بسیج، شنبه 31 مردادماه برگزار می شود.

ارسال نظرات