اسحاقی خبر داد: فعالیت ۵۰ موسسه قرآنی در زمینه حفظ قرآن در اردبیل

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سال گذشته و در زمینه حفظ قرآن‌کریم بیش از ۲۲موسسه موفق به اخذ مجوز از این اداره شدند که در مجموع هم اکنون بیش از ۵۰موسسه قرآنی در زمینه حفظ قرآن در استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۹۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بازدید از خبرگزاری ایکنا گفت: در سال‌های 92 و 93 در حوزه علوم و فعالیتهای قرآنی سال‌های خوبی را پشت سرگذاشتیم و سیاست ما در این حوزه کاهش تصدی‌های دولتی و محوریت رویکردهای مردمی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.
وی ادامه داد: در این سال‌ها تلاش کردیم تا قرائت، حفظ و تفسیر قرآن‌کریم را توسعه داده و در چند حلقه جلسات تفسیر قرآن را برگزار کنیم که برای اولین بار موفق شدیم یک دوره تفسیر کامل قرآن را در سال گذشته و بعد از گذشت 30سال ختم کنیم.
اسحاقی تصریح کرد: در سال گذشته حداقل 60 جلسه تفسیر قرآن برگزار شد و هیئت قرآن فرهنگیان دور دوم این حرکت قرآنی را شروع کرده است. سال 93 برای استان اردبیل سال پرافتخاری در زمینه قرآن بود و ما موفق شدیم در زمینه حفظ قرآن و قرائت قرآن توسط حافظ برتر و بین‌المللی قرآن‌کریم، بهزاد هژبری و قاری بین‌المللی قرآن، جعفر فردی رتبه‌های اول را کسب کنیم که افتخاری بس بزرگ برای این استان بوده و هست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال 93 در آزمون‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت جزء استان‌های برتر در کشور بودیم، گفت: در ارزیابی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی کشور نیز جزء 5 دستگاه برتر ارزیابی‌ها در کشور انتخاب شده و جوایزی دریافت شده است.
اسحاقی ادامه داد: در سال گذشته به بیش از 22 مؤسسه، مجوز فعالیت در عرصه حفظ قرآن‌ کریم ارائه شد که با 28 مؤسسه‌ای که از قبل فعالیت داشتند، در مجموع 50 مؤسسه حفظ قرآن در استان مشغول فعالیت و گسترش حفظ قرآن‌کریم شدند.
وی با اشاره به اینکه در 452مسجد استان، کانون فرهنگی و هنری مساجد راه اندازی و مشغول فعالیت هستند، افزود: در این کانون‌ها برنامه‌های متنوع قرآنی اجرا می‌شود که برگزاری طرح سمیر از جمله این برنامه‌ها بوده است، جزء‌خوانی در 60مسجد استان و پخش آن از شبکه استانی و شبکه سراسری پررونق‌ترین جلسات قرآنی بوده است.
اسحاقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فلسفه وجودی نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، این نهاد را شجره طیبه‌ای دانست که هدف و کار اصلی‌اش پرداختن به مسائل دانشگاهی، فرهنگ، پژوهش و علمی است.
وی کارهای انجام شده در جهاد دانشگاهی در حوزه علوم قرآنی و اجرای مسابقات دانشجویی قرآن را بسیار حائز اهمیت و مهم دانست و گفت: پرداختن جهاد به مسایل قرآنی و اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان، جزء حیطه‌هایی است که برای جامعه و انقلاب ما بسی مایه افتخار و مبارک است.
اسحاقی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در کارهایی که انجام آن بصورت روال عادی امکان‌پذیر نیست ورود پیدا کند و در بحث بهره‌وری و ارتقاء علمی، بدنه آموزشی کشور را ارتقا دهد و می‌تواند فارغ از تنگناهای اداری عمل کرده و در ساماندهی پژوهشگران و نیل جامعه اسلامی در رسیدن به سند چشم انداز نظام نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی باید مأمن دانشمندان باشد و با روحیه جهادی برای آفرینش کارهای خارق‌العاده بکوشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بحث عوامل اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی بیان کرد: لازمه اعتماد عمومی اعتماد با عموم است و مردم دشمن چیزها و کسانی هستند که آنها را نمی شناسند. جهاد دانشگاهی باید تسکین دهنده آلام و پیگیر مطالبات مردم باشد چراکه امروزه سپردن امورات به‌صورت کامل و محض به دولت کارساز نیست و سازمانهای مردمی باید نقش‌آفرینی کنند و جهاد دانشگاهی در پیشرفت کشور و ارتباط با اصناف و گروه‌های سازمانی مردم‌نهاد پیش‌قدم شده تا اعتماد عمومی تقویت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار