نمایشگاه «گزیده تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی» آغاز به‌کار کرد

گروه هنر: با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمایشگاه گزیده تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۰۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر مهدخت بروجردی، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه «گزیده تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی» در جمع خبرنگاران، بازدید از این نمایشگاه و موزه تاریخ علوم را فرصت مغتنمی برای مدیران روابط عمومی‌های کشور دانست و گفت: این موزه و نمایشگاه که گزیده‌ای از تاریخ مستند دانشگاه محقق اردبیلی است می تواند به عنوان یک الگو در سطح روابط عمومی ها طرح شود.
وی در خصوص نحوه حمایت وزارت علوم از چنین ایده‌هایی، تصریح کرد: با توجه به اداره مستقل و هیات امنایی دانشگاه ها وزارت علوم می تواند مشاوره های لازم را در اختیار مدیران روابط عمومی ها قرار دهد.
بروجردی افزود: هرگونه خلاقیت و ابتکار در ایجاد موزه و نمایشگاه‌هایی جهت معرفی هر چه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد حمایت این وزارتخانه است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه تعامل روابط عمومی‌های دانشگاه ها برای معرفی این ظرفیت های تاریخی و برگزاری نمایشگاه و موزه های سیار در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: در این راستا شورای هماهنگی روابط عمومی ها نقش کلیدی دارد و می تواند کارکرد قابل توجهی را بر عهده گیرد.
مشاور وزیر علوم به ضرورت تبادل تجربیات و اطلاعات مدیران روابط عمومی‌ها به ویژه با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی تاکید و اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در سایه این تعاملات می‌توانند از تجربیات مطلوب یکدیگر استفاده کرده و در عین حال از تجربیات با نتیجه نامطلوب خودداری کنند.
گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید به تاریخ پرافتخار کشور و مراکز آموزش عالی، گفت: ضروری است این ظرفیت ها در قالب طرح های مختلف معرفی شود.
صادقی با بیان اینکه نمایشگاه و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی گام های ابتدایی را طی می کند و جای رشد دارد، افزود: این مرکز آموزش عالی ظرفیت های متعدد علمی دارد که می تواند در این موزه معرفی شود.
وی به معرفی هر چه بیشتر تاریخ علوم نیز اشاره و تصریح کرد: مذاکراتی با موزه علوم و تکنولوژی تهران برای راه اندازی نمایشگاه های سیار به همت این دانشگاه انجام شده است.
محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تشکیل این موزه مصوبه دانشگاه است، گفت: در قدم اول معرفی تاریخ دانشگاه مورد توجه بوده و عملکرد دانشگاه به صورت کتاب و تصویری در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
انوار با تاکید به تاریخ قابل توجه و پر فراز و نشیب دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: در راستای تکمیل آثار نمایشگاه و موزه تاریخ علوم از ظرفیت و مشارکت دستگاه های اجرایی و مراکز آموزش عالی دیگر به صورت گسترده استفاده شده است.
وی تصریح کرد: استفاده از اسناد و مدارک و اشیای تاریخی که توسط عموم شهروندان نگهداری می شود در دستور کار است و تمامی اشیا در این موزه به امانت گرفته می شود.
رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جمع‌آوری نزدیک به 250 قلم شیئ و سند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های موزه نشان دادن سیر تاریخی تحول علوم مختلف از جمله مورس تا موبایل، انواع رایانه‌ها و علوم مختلف از جمله فیزیک و شیمی، مکانیک و کشاورزی است.

ارسال نظرات