استاندار یزد:

مشکلات بیماران در یزد بررسی شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه تثبیت جایگاه پزشکی یزد به عنوان قطب پزشکی کشور گفت: مشکلات بیماران در یزد بررسی شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۶۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در نشست قطب پزشکی استان یزد با بیان اینکه پزشکان و دست اندرکاران بهداشت و سلامت استان یزد باید بیش از پیش نسبت به ارائه راهکارهای تخصصی در مورد پیشبرد اهداف پزشکی در استان اقدام کنند، اظهار داشت: استان یزد از نظر تعداد تخت بیمارستانی و پزشکان متخصص، نسبت به دیگر استان‌های کشور در جایگاه بر‌تر کشوری قرار دارد.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت بیان تعریف درست و کامل از قطب پزشکی در استان یزد گفت: بحث ایجاد زمینه‌های مناسب برای تثبیت جایگاه یزد به عنوان قطب پزشکی کشور یا یکی از قطب‌های مطرح در بخش پزشکی کشور باید مورد بررسی قرار گیرد.

میرمحمدی پشتیبانی موسسات و مراکز درمانی خیریه، تأمین سکونت‌گاه برای همراه بیماران، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارائه خدمات بهتر در مراکز درمانی و تامین تجهیزات پزشکی لازم در استان، را از جمله اقدامات ضروری در راستای تحقق اهداف بخش بهداشت و سلامت استاد در مورد قطب پزشکی دانست.

وی ارائه خدمت به بیماران، با هر نوع بیماری را از جمله ویژگی‌های قطب پزشکی دانست و بیان کرد: حضور پزشکان متخصص بومی و اعتماد بیماران به جامعه پزشکی استان یزد، از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه پزشکی در یزد است.

وی راه اندازی مراکز آموزش پزشکی به منظور ایجاد نیازه‌های علمی و تجربی پزشکان، راه اندازی مرکزتخصصی پژوهش‌های پزشکی در استان، راه اندازی مرکز هدایت بیماران، برخورداری از استانداردهای بین المللی، پرورش دستیاران پزشکی، تأمین مترجمان مورد نیاز برای بیماران خارجی، راه اندازی هتل بیمارستان در استان و راه اندازی مرکز بزرگ عرضه تجهیزات پزشکی، را از جمله ضرورت‌های مورد نیاز برای ایجاد زمینه تثبیت جایگاه قطب پزشکی استان یزد در کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای ظرفیت‌های مختلف پزشکی استان یزد ادامه داد: کارگروه آسیب‌شناسی تخصصی در حوزه بهداشت، سلامت و درمان استان یزد به منظور شناخت و برطرف کردن مشکلات بیماران غیر بومی در یزد تشکیل شود.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز استان، برای ارائه به رئیس جمهور در سفر استانی هیئت دولت به یزد گفت: راه اندازی مرکز مشاوره سلامت، راه اندازی مرکز مراقبتی به منظور ارائه راهنمایی‌های لازم با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، از دیگر موارد ضروری در راستای قطب پزشکی شدن استان یزد است.

 

ارسال نظرات