رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

رصد کامل تهدیدات سایبری دشمن/ عمل انقلابی و جهادی از ویژگی‌های بارز سپاه است

رئیس پدافند غیرعامل با بیان اینکه مدیریت و کنترل کامل پیامدهای شیمیایی برعهده پدافند غیرعامل است گفت: در سال گذشته در زاهدان 400 نفر به دلیل گازهای شیمایی مصدوم شدند و در عسلویه و ماهشهر نیز چند مصدوم داشتیم که منجر به فوت نیز شدند.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۰۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در افتتاح فاز 4 و 5 اورژانس بیمارستان بقیة الله (عج) با اشاره به تشکیل کمیته های دائمی در پدافند گفت: در بخش پدافند سایبری نیروهای ما تمام تهدیدات را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران رصد می کنند و فعالیت آن ها در حوزه جنگ نرم است. ماموریت افراد در پدافند پرتویی مربوط به تهدیدات و حملات احتمالی هسته ای است و تمام اقدامات دشمن در این حوزه در رصد کامل این افراد است.
 
وی ادامه داد: در پدافند زیستی فعالیت افراد مربوط به 6 حوزه انسان، غذا، دام، گیاه، آب آشامیدنی و محیط زیست است و تمام تهدیدات مربوط به این حوزه ها را کنترل می کنند. در پدافند شیمایی مدیریت و کنترل تمام پیامدهای شیمایی برعهده نیروی های این گروه است.
 
جلالی با اشاره به اینکه درحوزه شیمایی باید تلاش بیشتری را در مدیریت و کنترل حوادث داشته باشیم گفت: متاسفانه در سال گذشته 400 نفر مصدوم در زاهدان به دلیل گازهای شیمایی داشتیم و در اراک و پتروشیمی ماهشهر هم چندین فوتی در این بخش داشتیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به بحث تشخیص هشدار گفت: در این زمینه باید آموزش های تخصصی و رزمایش های متعددی برگزار شود تا در صورت مواجه با یک حادثه آمادگی لازم جهت رویارویی با آن را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه درمان با مشورت با نخبگان سندی را طراحی کردیم که یک افق 10 ساله است گفت: در حال حاضر بیمارستان بقیة الله (عج) به قطب درمان شیمایی کشور تبدیل شده و امیدواریم که نقش ملی خود در این عرصه را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
 
جلالی با اشاره به اینکه انتظار ما از بیمارستان بقیة الله (عج) تولید دانش در حوزه درمان است گفت: باید در حوزه درمان به آموزش های پولی و ارزی پرداخته شود.
 
وی با بیان اینکه ایران در حوزه درمان شیمایی جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می شود افزود: در خیلی از حوادث مشکل اصلی عدم آمادگی کادرها است پس باید آموزش های پولی و ارزی و رزمایشی زیادی برای آمادگی اعضا انجام شود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل، تولید یک نقشه راه در حوزه بهداشت و درمان را جز کارهای اصلی بیمارستان بقیة الله (عج) عنوان کرد و افزود: بعد از ارائه نقشه راه باید نیروها را در این حوزه تربیت کنیم و تجهیزات تخصصی درمانی را در اختیار آن ها قرار دهیم.
 
وی با اشاره به وجود 5 دانشگاه مربوط به پدافند غیرعامل گفت: امیدواریم همکاری های لازم با بیمارستان بقیة الله (عج) انجام شود تا تبادل اطلاعات به ویژه در بخش درمان های شیمایی سرعت پذیرد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل عمل انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های کار سپاه برشمرد و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شاخصه مهم را از دوران دفاع مقدس به همراه داشته و دارد.
 
 
انتهای پیام//
ارسال نظرات