مسجد جایگاه سعادت انسان است/ وجود مساجد تیری بر قلب دشمنان اسلام و مسلمین است

امام جمعه موقت سنندج به وجود نزدیک به 72 هزار مسجد در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هر کدام از این خانه های خداوند نشانه وحدت و همدلی و تیری بر قلب دشمنان اسلام و مسلمین است.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۸۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات،هیئت امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های ناحیه سنندج که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد و سالروز تشکیل بسیج مساجد و محلات برگزار شد؛ ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: واژه ی مسجد در قرآن کریم همراه با واژه دین آمده است و هرجا که واژه مسجد آمده دین نیز توامان با آن تکرار شده است و این نشان از جایگاه والای مساجد در ترویج و اعتلای دین دارد.

وی افزود: این تکرار شدن و همراه آمدن واژه های مسجد و دین در کنار هم یک درس و رمز قرآنی است و مسجد جایگاه سعادت انسان است.

وی در ادامه به اهمیت نمازهای یومیه و بویژه اول صبح پرداخت و گفت: حضرت امام رضا(ع) می فرماید شما برای سه چیز ناراحت هستید و میگرید درحالی که برای سه چیز ناراحت نیستید، برای جسد بی جان گریه میکنید در حالی که برای قلب مرده قلبی که قرآن و یاد خدا در آن جاری نیست ناراحت نیستید؛برای خانه بدون رونق و نداشتن مادیات ناراحت هستید درحالی که برای نداشتن ایمان و معنویت ناراحت نیستید، برای ناراحتی های جسمی و معلولیت جسمی ناراحت می شوید درحالی که بر نقصان معنویت و خدای نکرده بی علاقگی به آداب دینی ناراحت نمی شوید.

ماموستا حسینی اظهار داشت: نباید مساجد خانه های نورانی خداوند در روی زمین بی رونق باشند و کسانی به خداوند ایمان دارند و محبت خداوند را دارند محبت پیامبر خدا و اصحاب و یاران ایشان و اهل بیت علیهم سلام را دارند و محبت قرآن کریم و مساجد جایگاه راز و نیاز با معبود و سنگر معنوی را نیز در دل دارند.

وی در ادامه بیان داشت: نباید گذاشت مساجد بی رونق و یا خدای نکرده محل اختلاف و تفرقه باشد بلکه باید بیش از پیش رونق داشته باشد و محل حضور عموم مردم بویژه جوانان باشد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه بر امنیت و آسایش امروز را مدیون خون شهدا و تلاش و ایثارگری نیروهای خدوم نظامی،انتظامی، سپاه و بسیج عنوان کرد و بر همکاری بیشتر امامان جمعه، هیئت امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج تاکید کرد و گفت: جهان اسلام هیچ گاه اهانت و بی احترامی به مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان را قبول نمیکند.

ماموستا حسینی به وجود نزدیک به 72 هزار مسجد در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هر کدام از این خانه های خداوند نشانه وحدت و همدلی و تیری بر قلب دشمنان اسلام و مسلمین است.

ارسال نظرات