خبرهای داغ:
استاندار فارس:

برگزاری باشکوه اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان آزمونی برای تحقق همدلی است

افشانی خواستار به کارگیری تمام پتانسیل‌های موجود در استان برای برگزاری هرچه بهتر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز شد و گفت: برگزاری باشکوه این همایش آزمونی برای تحقق وحدت و همدلی مردم فارس با یکدیگر است.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۵۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس در جلسه هماهنگی هیئت اجرایی استانی و ملی برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی خواستار به کارگیری تمام پتانسیل‌های موجود در استان برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه شد و افزود: برگزاری باشکوه این همایش و همکاری با عوامل برگزارکننده آن آزمونی برای تحقق وحدت و همدلی مردم فارس با یکدیگر است.

وی گفت: تاریخ پر افتخار فارس ثابت می‌کند که علاقه مردم فرهنگ دوست این استان به اهل بیت(ع) در تمام لایه‌های زندگی آن‌ها ریشه دوانده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان فارس افزود: حضور بیش از 700 پیرغلام حسینی در شهر شیراز و برگزاری این اجلاسیه  به صورت بین‌المللی می‌تواند ضمن اثبات علاقه مردم فارس به امام حسین(ع) و یارانش، زمینه معرفی پتانسیل‌های گردشگری مذهبی شیراز و استان فارس را فراهم سازد.

فشانی، امام حسین(ع) را مصلح بزرگ تاریخ دانست که با قیام و انقلاب خود بساط تزویر و ریا و را برچید و گفت: مردمی بودن مراسم‌های مربوط به سوگواری سیدالشهدا(ع) باعث شده تا خط سرخ حسینی پس از سال‌ها همچنان در طول تاریخ در جریان باشد.

استاندار فارس به حضور میلیونی مردم در عزاداری‌های روزعاشورا و اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این رفتارهای خودجوش نشان می‌دهد که در سرشت مردم ایران عنصر آزاده‌خواهی متأثر از گفتمان رادمردی و آزاده زیستی امام حسین(ع) وجود دارد.

افشانی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در شیراز گفت: این اجلاسیه نیز مانند عزاداری‌های ماه محرم که با محوریت مردم در هیئات، تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود، در شأن پیرغلامان حسینی برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار