فرماندار پارس‌آباد:

ظرفیت خیران پارس‌آباد در امر ازدواج جوانان به‌کارگیری شود

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: خیران ازدواج ظرفیت بزرگی در شهرستان پارس‌آباد بوده که با دعوت و ترغیب این افراد می‌توان به مصداق شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت با تسهیل در اشتغال و ازدواج جوانان دست یافت.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۸۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی احمدی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: باید تلاش کنیم با راهکارهای مختلف و مناسب زمینه را برای اشتغال جوانان در شهرستان پارس‌آباد فراهم کنیم چرا که تسهیل در اشتغال جوانان سبب افزایش آمار ازدواج و پایداری تشکیل خانواده می‌شود.

وی تصریح کرد: خیران ازدواج ظرفیت بزرگی در شهرستان پارس‌آباد بوده که با دعوت و ترغیب این افراد می‌توان به مصداق شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت با تسهیل در اشتغال و ازدواج جوانان دست یافت و زمینه تشکیل خانواده‌های پایدار و جامعه سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرد.

احمدی با بیان اینکه وظیفه ستاد ساماندهی جوانان به عنوان اتاق فکر و مرکز خلق فکر و راهکار و تصمیم سازی بسیار موثر است، افزود: ایجاد اشتغال و حل مشکل ازدواج جوانان و زمینه‌سازی برای تفریحات و سرگرمی‌های سالم جزو دغدغه‌های تمامی دولت‌ها بوده که متاسفانه به دلیل عدم کارشناسی و اجرای صحیح طرح‌های دولت‌ها سبب از بین رفتن اعتبارات کلان دولتی در قالب بنگاهای زودبازده و عدم کارایی برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش مطالبات بانک‌ها می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به هفته ازدواج که از 21 شهریور آغاز می‌شود، بیان کرد: هم‌سطح بودن افراد در امر ازدواج امری بسیار اساسی و مهم بوده که سبب پایداری خانواده‌ها و کاهش آسیب‌ها و طلاق‌های ناشی از تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی موجود می‌شود.

وی گفت: آزمایشات ژنتیک و برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج زمینه‌ساز افزایش شناخت زوجین از وظایف و معیارها شده و سبب پایداری بیشتر خانواده‌ها می شود که ادارات متولی باید به این موضوعات بیشتر توجه کرده و ارائه اموزش‌ها به زوجین را قبل از ازدواج توسعه و گسترش دهند.

ارسال نظرات