خبر گزاری بسیج گزارش میدهد

سیستان و بلوچستان فرش قدوم کاروان عشق شد

با حضور کاروان خدام امام رئوف در سیستان و بلوچستان؛ این دیار غرق در عطر بهشتی حرم رضوی شده و قرار است این کاروان در سراسر استان حضور پیدا کرده و در پایان پرچم سبز رضوی در زاهدان به اهتزار در آید.
کد خبر: ۸۵۵۹۰۹۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، عشق و ارادت مردم سیستان و بلوچستان به ائمه و اهل و بیت عصمت و طهارت هدیه ای است که همچون دری گرانبها در سینه مردمان این دیار نسل به نسل به میراث رسیده است.
هر سال دهه کرامت دلیلی می شود تا مردمان دیار ولایت میزبان سفیران وضوی شوند ، سفیران و پیام آورانی که عطر و شمیم امام رئوف (ع) را با پرچم سبز رنگ برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می آوردند.
امسال نیز چون هر سال قرار است سفیران عشق حرم رضوی با قدوم خود دیار ولایت را عطر آگین و دل های عاشقان حضرت را به سوی پنجره فولاد روانه کنند.
خادمین بارگاه مطهر و ملکوتی ثامن الحجج روز گذشته وارد شهرستان کنارک در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان شد.
بیرق سبز حرم رضوی روز جمعه در جمع نماز گزاران مسجد امام حسن (ع) کنارک مورد عشق و ارادت عاشقان این امام همام قرار گرفت.
همچنین کارکنان نیروی دریایی بر روی ناوموشک انداز نقدی و امروز صبح فرماندهان نیروهای پایگاه دهم شکاری کنارک میزبان خادمین بارگاه آقا علی بن موسی الرضا بودند.
بیرق امام رضا (ع) روز گذشته نیز به دلگان و بزمان رسید و مورد استقبال عاشقان و شیفتگان حضرت امام رضا (ع) قرار گرفت.
سیستان و بلوچستان میزبان کاروان منور زیر سایه خورشید
حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با یکی از رسانه ها ضمن عرض خیرمقدم به اعضای این کاروان گفت: کاروان زیر سایه خورشید از روز جمعه وارد این استان شده و در مراسم نماز جمعه چابهار و جشن میلاد در مسجد امام حسین(ع) چابهار و مسجد امام رضا(ع) پایگاه نیروی هوایی کنارک شرکت کرد.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی ستاد مردمی استقبال از کاروان زیر سایه خورشید این کاروان روز گذشته در شهرستان دلگان، بخش بزمان و ایرانشهر حضور داشت.
مسگرانی ادامه داد: کاروان خدام آستان قدس رضوی امروز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی "جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی" در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان شرکت و عصر امروز نیز در حسینیه شهدا زاهدان با خانواده محترم شهدا و ایثارگران دیدار خواهند کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید روز دوشنبه در میدان امام علی (ع) شهرستان هامون مورد استقبال مردم ولایتمدار قرار می گیرد و پس از آن عازم شهرستان زهک خواهد شد.
وی افزود: استقبال مردمی و شرکت در جشن میلاد در مصلای الغدیر زهک، مسجد جامع الغدیر شهرستان هیرمند و مسجد جامع سیدالشهدا شهرستان نیمروز از جمله برنامه های روز دوشنبه این کاروان خواهد بود.
پرچم رضوی در زاهدان به اهتزار در می آید
مسگرانی بیان کرد: برگزاری مراسم استقبال و جشن میلاد با حضور خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی در مصلای المهدی زابل و مسجد جامع شهر علی اکبر از ویژه برنامه های روز سه شنبه کاروان زیر سایه خورشید است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بازگشت به زاهدان و شرکت در جشن میلاد در هیات متحده رضوی و مسجد امام رضا (ع) واقع در خیابان سیستان زاهدان از دیگر برنامه های روز و شب سه شنبه این کاروان است.
وی ادامه داد: حسینیه امام رضا (ع) نیروی انتظامی زاهدان و فاطمیه سپاه سلمان استان صبح روز چهارشنبه میزبان کاروان زیر سایه خورشید خواهند بود.
مسگرانی اظهار داشت: شرکت در مراسم جشن میلاد و تعویض پرچم میدان امام رضا (ع) زاهدان با حضور کاروان خدام آستان قدس رضوی در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه و مراسم جشن میلاد به همراه کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاری بین المللی استاد حاج سعید طوسی و خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی در ساعت 20 روز چهارشنبه چهارم شهریور پایان بخش سفر کاروان زیر سایه خورشید به سیستان و بلوچستان خواهد بود.

 

ارسال نظرات