رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

پزشکان با ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بزرگ‌ترین خدمت را به تقریب مذاهب می‌کنند

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پزشکان با ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بزرگ‌ترین خدمت را به تقریب مذاهب می‌کنند که باید از این خدمات ارزنده در جهان اسلام برای تکریم مسلمانان استفاده کنیم و زمینه‌های تقریب را فراهم آوریم.
کد خبر: ۸۵۵۹۰۹۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله محسن اراکی، در نشت هم‌اندیشی تقریب مذاهب گفت: با نگاهی به حوادث کنونی جهان اسلامی و وجود گروه‌های تکفیری شاید اغراق نباشد که بگویم تاکنون چنین دورانی بر جهان اسلام نگذشته است که جمعی با شعارهای دینی در پی تفرقه بین مسلمانان بوده و دیگران را نیز به این پراکندگی بخوانند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی از زمان تاسیس خود یک دکترین را ارائه داده که در پی اتحاد جهان اسلام بوده است اما تمام کشورهای دنیا در برابر این دکترین ایستاده و با توطئه‌های فراوان در پی تخطئه کردن آن هستند.

وی با اشاره به حوادث یمن، عراق، سوریه عنوان کرد: دشمنان همواره در پی توطئه‌ اندیشی و جنگ افروزی در میان مسلمانانند، لذا بر همه مسلمین و دلسوزان جهان اسلام این وظیفه سنگینی می‌کند که باید در مقابل هجوم ناجوانمردانه فکری و نظامی دشمنان اسلام ایستاد.

آیت الله اراکی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تمامی جوامع اسلامی باید در مقابل هجوم فکری و نظامی دشمنان اسلام پیوستگی خود را حفظ کنند عنوان کرد: قرآن نیز بر این پیوستگی تاکید دارد و در واقع می‌توان گفت این وظیفه‌ای است که قرآن بر دوش ما نهاده است.

وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم جامعه‌مان هویت اسلامی داشته باشد ناگزیریم که وحدت آن را حفظ کرده و در پی‌اطاعت فرمان خدا باشیم، تنها عنصری که می‌تواند جامعه بشری را یک دست کند اطاعت از اوامر الهی است.

آیت الله اراکی اظهار کرد: در بحث تقریب مذاهب باید بسیار اندیشید و سه مرحله تئوری سازی، گفتمان سازی و میدان سازی را در راه تقریب مذاهب پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه پزشکان با ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بزرگ‌ترین خدمت را به تقریب مذاهب می‌کنند، گفت: باید از این خدمات ارزنده در جهان اسلام برای تکریم مسلمانان استفاده کنیم و زمینه‌های تقریب را فراهم آوریم.

وی یاد آور شد: ما این درخواست را از جامعه پزشکی داریم که ما را به هم نزدیک کرده و جوامع اسلامی را در این راه یاری کنند، امیدواریم که خداوند نیز هم ما و هم پزشکان را در این امر مقدس یاری کنند.

در پایان این برنامه از ۱۷ نفر از پزشکان جهادگر شیعه و سنی که در شهرهای محروم و مرزی ایران همچنین برخی کشورهای آفریقایی به ارائه خدمت پرداخته‌اند تجلیل شد.

ارسال نظرات