استاندار اردبیل:

مسابقات فراگیر ورزشی ملی و بین‌المللی در اردبیل برگزار شود

استاندار اردبیل گفت: توریسم ورزشی یکی از راه‌های رونق اقتصادی استان اردبیل است که در این رابطه باید مسابقات ورزشی فراگیر ملی و بین‌المللی در اردبیل برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۳۹۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت:‌ تصویب منطقه آزاد تجاری اقتصادی برای استان اردبیل یک نعمت بزرگ است که باید نگاه توسعه همراه با صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه مورد توجه باشد.

وی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری حدود 4 سال وقت نیاز دارد تا به تصویب برسد که با عنایت خداوند منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در حدود چند ماه به تصویب رسید که کمیسیون اقتصادی مجلس به دلیل مشخص نبودن محدوده به این موضوع ایراد گرفته بود که سعی کردیم برطرف کنیم.

استاندار اردبیل افزود: امیدواریم که بتوانیم در این مجلس مصوبه نهایی منطقه آزاد اردبیل را اخذ کنیم که در موقعیت فعلی تصویب بیش‌تر از محدوده برای ما اهمیت دارد چرا که می‌توانیم بعد از تصویب این موضوع وسعت آن را گسترش دهیم.

خدابخش در رابطه با بحث اشتغال در اردبیل تصریح کرد: ایجاد اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی از جمله مواردی است که به طور مداوم پیگیری می‌کنیم چرا که فضای مجازی یک ظرفیت بزرگ برای ایجاد اشتغال است که 50 درصد خدمات به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حوزه گردشگری نیز از جمله بخش‌هایی است که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بسیار موثر بوده و طبق آمارها به ازای ورود هر نفر توریسم به کشور برای 9 نفر ایجاد اشتغال می‌شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل گفت: ورزش یک ظرفیت بسیار خوب برای جذب توریسم است که از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل انتظار داریم در بحث توریسم ورزشی به صورت جدی فعالیت کنند چرا که با برگزاری مسابقات ملی و بین المللی ورزشی به صورت فراگیر، رونق اتصادی و اشتغال ایجاد می‌شود.

خدابخش افزود: باید سعی کنیم میزبان مسابقات مهم را برای استان اردبیل کسب کنیم که در این زمینه رشته ورزشی والیبال می‌تواند پیش قدم این موضوع باشد.

ارسال نظرات