با حضور رئیس بسیج سازندگی استان یزد:

برگزاری کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان بهاباد

کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور سرهنگ سید محمد میر قانعی مسئول بسیج سازندگی استان یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۰۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور سرهنگ سید محمد میر قانعی مسئول بسیج سازندگی استان یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد، فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج، فرمانده حوزه شهید محلاتی و مسئول بسیج سازندگی شهرستان در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه بهاباد برگزار شد.

     در این کارگاه آموزشی سرهنگ سید محمد میر قانعی مسئول بسیج سازندگی استان یزد در سخنانی با تبریک دهه کرامت و تولد حضر ت امام رضا(ع) به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله این سیاستها اشاره کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی فرهنگ خوداتکایی و خودباوری را در بین مردم برای ماندگاری مردم در روستا‌ها نشر می‌دهد.

وی هدف از برپایی این کارگاه آموزشی را در راستای اجرایی کردن ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف توجیه عرصه های حمایتی سازمان بسیج مستضعفین در بخش اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

میر قانعی گفت: طرح هاي اجرايي بسيج سازندگي با هدف حمايت و توسعه توليد محلي و اشتغالزايي، تشويق مردم در توليد محصولات خانگي و خودكفايي خانوارهاي روستايي توسط بسيج سازندگي در حال اجراء مي باشد.

وی تصریح کرد: اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی علیرغم اینکه رشد کمی تولید را به دنبال دارد، نهادهای اجتماعی را نیز متحول خواهد کرد، نگرش ها را تغییر خواهد داد، توان بهره برداری از منابع موجود به صورت مستمر و پویا را افزایش می دهد، به وجود آورنده نوآوری های جدید خواهد بود، همچنین ترکیب تولید و سهم نسبی ورودی ها نیز در فرآیند تولید تغییر می کند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و اقشار مختلف مردم و مسئولان باید در تحقق این مهم بیش از پیش بکوشند.

میرقانعی به عرصه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: عرصه های اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد اشغال و کمک به تولید داخل سهم به سزائی دارد.

وی در این جلسه بر لزوم گسترش اقتصاد مقاومتی تاکید نمود و گفت: شکوفا نمودن اقتصاد مقاومتی و به هدف رساندن برنامه های اقتصاد مقاومتی که به اشتغال و تولید داخل کمک به سازی دارد از موارد تاکید مقام معظم رهبری می باشد که باید در برابر فشار تحریمهای دشمن در محقق شدن پیام رهبر انقلاب تلاش نمائیم.

وی به فعالیتهای بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیتهای قابل توجهی را در عرصه های مختلف انجام داده است.

میرقانعی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به طرح هائی همچون پرورش قارچ زنبور عسل مرغ بومی پرورش ماهی و ماکیان و صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

وی همچنین به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و به بیان شرح هرکدام از این ساستها پرداخت و گفت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است شامل 23 بند است و دارای ویژگی های خاصی است.

امید و انتظار می‌رود با همت عمومی دولت و عموم مسئولان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان و همه ملت ایران در اجرای کامل و مؤثر این سیاست‌ها، نه تنها اراده ملی برای غلبه بر فشارهای اقتصادی دشمن  تقویت شود، بلکه تولید و صادرات کالاهای دانش‌بنیان ایرانی، به جریانی فراگیر، زاینده و روزافزون در کشور تبدیل گردد و توان تولید اقتصاد ملی ارتقا یابد و در یک کلام، اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود.

در ادامه این جلسه اصغر زینلی مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهاباد به ارائه گزارش عملکرد این بسیج در شهرستان پرداخت و فعالیت های انجام شده را بر شمرد. 






 

ارسال نظرات