معاون سازمان سوادآموزی کشور/

آمار بی‌سوادی در کشور کاهش یافته است

معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های مناسب سوادآموزی، آمار بی‌سوادی در کشور کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۴۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد مهدی‌زاده ، در همایش روسای سوادآموزی مناطق و نواحی استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه توجه به ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور نهادینه شده و با انجام برنامه‌های مناسب در این زمینه، شاهد این موضوع هستیم که آمار بی‌سوادی در سطح کشور کاهش یافته و به هدف خود در این زمینه دست یافتیم.

وی گفت: نهضت سوادآموزی، فعالان و معلمان این نهضت در سطح کشور کار بسیار ارزشمندی انجام می دهند چرا که در مناطق محروم حضور یافته و در جهت کاهش بی سوادی تلاش می کنند که افراد معلول بسیاری با یاد گرفتن سواد خواندن و نوشتن امید به زندگی را دوباره به دست آورده و زندگی خود را دگرگون کرده‌اند.

معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: بیش از 90 درصد مشکلات حوزه سواد آموزی کشور برطرف شده و بقیه موارد نیز در حال بررسی است تا بتوانیم نهضت سوادآموزی را در کشور فراگیر کرده و بتوانیم شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در ایران باشیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: استان اردبیل در بحث سوادآموزی عملکرد بسیار مناسبی در سال گذشته نسبت به سال 92 داشته است که امیدواریم این زحمات و اقدامات مناسب برای سوادآموزی در استان اردبیل امسال نیز تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش از لحاظ مادی بسیار در تنگنا قرار دارد که با این وجود سعی کردیم برنامه‌های سوادآموزی به موقع و به طور کامل در کشور اجرا شود.

ارسال نظرات