معاون آموزش و پرورش اردبیل مطرح کرد

رشد ۴۲ درصدی سوادآموزی در اردبیل

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ سوادآموزی در استان اردبیل ۴۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۵۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دیوان اکبری‌فر، در همایش روسای سوادآموزی مناطق و نواحی استان اردبیل اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به جهت شتاب بخشی آموزشی در کشور، سال گذشته در استان اردبیل نسبت به سال 92، سوادآموزی در حدود 42 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در سال گذشته حدود 9836 نفر سوادآموز داشتیم که نسبت به سال 92 افزایش 3 هزار نفری را نشان می‌دهد و امسال در تمامی مناطق 19 گانه استان اردبیل حداقل سوادآموزان 75 نفر است که افزایش چشم‌گیری را نیز در این مورد شاهد هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: امسال برای استان اردبیل 10 هزار نفر سهمیه برای دوره‌های مختلف سوادآموزی داریم که تا به امروز در حدود 2900 نفر تحت پوشش قرار گرفتند و امیدواریم تا پایان سال بقیه نیز تحت پوشش باشند.

اکبری‌فر تصریح کرد: در دوره سوادآموزی 5 هزار نفر سهمیه داریم که تا به الان حدود 40 درصد آن محقق شده است که در سطح کشور رتبه دوم سوادآموزی را به دست آوردیم.

وی بیان کرد: یک بانک اطلاعات دقیق برای افراد تحت پوشش سواد‌آموزی در استان اردبیل تشکیل شده است که تا به حال اطلاعات 467 هزار نفر در آن به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات