گروه فعالیت‌های قرآنی:

برگزاری مسابقات ‌«تسنیم و تلاوت» در استان اردبیل

چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی و سومین دوره مسابقات ‌تلاوت، همزمان با سراسر کشور در پنجم شهریورماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل ‌برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۶۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ایکنا، زهره عباسی، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگویی گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی و سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت همزمان با سراسر کشور در ۵ شهریورماه در استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآنی«تسنیم» در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم(سبک زندگی اسلامی) و همچنین مسابقات قرآنی تلاوت در رشته‌های حفظ ۱۵ جزء پیوسته، حفظ کل و‌ قرائت قرآن‌کریم ویژه خواهران و برادران با هدف ترغیب قاریان قرآن‌کریم به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آن و ارائه تلاوت‌های زیبا با محوریت القای معانی آیات به شنونده، ترغیب حافظان قرآن کریم به فهم معانی آیات قرآن، ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به ‌ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و ارزشمند و زمینه سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی بصورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.
عباسی افزود: این مسابقه دارای دو بخش «قرائت» تحقیق و «حفظ» ۱۵ جزء و «حفظ» کل قرآن کریم است که در بخش قرائت، تلاوت به صورت تحقیق از حفظ و بر اساس قطعات منتخب در هر دو مرحله استانی و کشوری صورت می گیرد و شرکت کنندگان باید علاوه بر تلاوت صحیح،نسبت به ترجمه آیات منتخب نیز مسلّط باشند.
کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: قطعات منتخب برای برادران دارای مقطع سنّی بالای ۱۶ سال از سوره های مبارکه «انعام»، «اعراف»و«انفال» و برای گروه برادران دارای مقطع سنّی زیر ۱۶ سال و خواهران دارای مقطع سنّی بالای ۱۶ سال از سوره های مبارکه «یونس»، «ابراهیم»، «نمل» و «حج» انتخاب شده است.شرکت کنندگان در بخش حفظ ۱۵ جزء پیوسته، علاوه بر حفظ، باید به ترجمه آیات مربوط به ۳ جزء دوم محفوظات ارائه شده نیز مسلّط باشند و امتیاز آزمون ترجمه با امتیاز مسابقه حفظ جمع خواهد شد.
وی افزود: در بخش حفظ کل قرآن نیز متسابقان علاوه بر حفظ آیات، باید بر ترجمه آیات مربوط به ۵ جزء سوم محفوظات تسلّط کافی را داشته باشند.
در این دوره از مسابقات که در استان اردبیل با تعداد ۹۶ نفر برگزار خواهد شد، هر فرد مجاز به شرکت در یکی از رشته‌های «قرائت» و «حفظ» قرآن است.

ارسال نظرات